Pregled bibliografske jedinice broj: 839743
Implementacija pedagoških ideja Rudolfa Steinera u produženom boravku
Implementacija pedagoških ideja Rudolfa Steinera u produženom boravku // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 370-379 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 839743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija pedagoških ideja Rudolfa Steinera u produženom boravku
(Implementation of pedagogical ideas of Rudolf Steiner in extended day program)
Autori
Doutlik, Karolina ; Acman, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
/ Opić, Siniša ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 370-379
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
IV. simpozij: Nastava i škola za net- generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
državna osnovna škola; produženi boravak; reformna pedagogija; waldorfska pedagogija
(extended day program; public elementary school; reform pedagogy; Waldorf pedagogy)
Sažetak
Pedagoški koncepti reformnih pedagogija nude mnoga vrijedna metodička i didaktička rješenja koja mogu unaprijediti tradicionalno obrazovanje te poboljšati postojeće stanje u državnim školama. Jedna od reformnih pedagogija koja je prisutna u Hrvatskoj je i waldorfska pedagogija. U dvjema waldorfskim školama (u Zagrebu i Rijeci) obrazuju se učenici po pedagoškim idejama Rudolfa Steinera koji je prije gotovo 100 godina osnovao prvu waldorfsku školu i dao osnovne smjernice waldorfske pedagogije. Steinerov holistički pristup obrazovanju i stjecanje znanja uključivanjem što više osjetila u proces učenja i doživljavanja omogućuje učenikov cjelovit razvoj, odnosno razvijanje učenikovog intelekta, osjećanja i volje. Raznolik nastavni sadržaj waldorfskih škola koji potpomaže pedagošku koncepciju uspjeha za sve stječe se umjetničkim i radnim odgojem, čime se omogućuje razvijanje mnogih praktičnih vještina. Produženi se boravak organizira radi zbrinjavanja učenika nižih razreda (uglavnom) nakon obvezne nastave, a u njemu uz stručno vodstvo učitelja – voditelja produženog boravka učenici izvršavaju školske obveze i provode svoje slobodno vrijeme. Kako u produženom boravku nema propisanih sadržaja, učitelji – voditelji produženog boravka imaju veliku slobodu u planiranju i provođenju slobodnog vremena, tj. raznih aktivnosti. Sadržaji i aktivnosti kojima se ispunjava slobodno vrijeme učenika u produženom boravku stoga ponajviše ovise o afinitetima, kreativnosti, volji i domišljatosti učitelja – voditelja produženog boravka. Upravo iz tog razloga produženi boravak nudi mogućnost implementiranja elemenata reformnih pedagogija u državne osnovne škole u Hrvatskoj. U radu se iznose relevantna istraživanja o implementaciji pedagoških ideja Rudolfa Steinera u državne osnovne škole u svijetu i Hrvatskoj te razmatra mogućnost uvođenja elemenata waldorfske pedagogije kao što su ručni rad, sviranje blok- flaute, učenje matematike i slova uz pokret, pričanje priča te crtanje formi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb