Pregled bibliografske jedinice broj: 839546
Status medija u waldorfskoj školi
Status medija u waldorfskoj školi // Medijska istraživanja: znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, 21 (2015), 1; 101-119 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 839546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Status medija u waldorfskoj školi
(Status of Media in Waldorf School)
Autori
Doutlik, Karolina
Izvornik
Medijska istraživanja: znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije (1330-6928) 21
(2015), 1;
101-119
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mediji; waldorfska škola; waldorfski učitelj
(media; Waldorf school; Waldorf teacher)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati status apersonalnih, odnosno personalnih medija u waldorfskoj školi, razloge nekorištenja (multi)medijem u nastavi, načine usvajanja nastavnih sadržaja bez apersonalnih medija te kritički se osvrnuti na prednosti i nedostatke (ne)korištenja određenim medijima u waldorfskoj školi. Waldorfski pedagozi kao glavne kritike medijima ističu slabu uključenost osjetila te oštećenje cjelokupne senzoričke integracije prilikom njihova korištenja, a čime se onemogućuje zdrav razvoj tijela, duše i duha djeteta. Stoga se prednost daje autentičnoj, izvornoj stvarnosti, te uključivanju svih djetetovih osjetila u proces učenja. Waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj te je njegov zadatak da svojim komunikacijskim vještinama probudi u učenicima zanimanje za nastavni sadržaj. U nižim razredima waldorfske škole udžbenici se ne koriste, već učenici sami izrađuju nastavni materijal – tzv. bilježnice za epohu. Umjesto auditivnih medija učenici skupno i pojedinačno pjevaju, sviraju i muziciraju. Učenici susreću računalo tek u višim razredima, između 12. i 14. godine, kada je najvećim dijelom završen proces razvijanja osjetilnog opažanja, a tijelo, duša i osobnost učenika toliko razvijeni da se mediji procjenjuju manje opasnim za njih, te se kod učenika počinje razvijati vlastiti sustav vrijednosti i sposobnost prosuđivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts