Pregled bibliografske jedinice broj: 838993
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva // Évkönyv, X (2015), 1; 24-32 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 838993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva
(Local cultural heritage at ’Science and Society’ classes)
Autori
Borić, Edita ; Škugor Alma
Izvornik
Évkönyv (2217-8198) X
(2015), 1;
24-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturna baština ; mišljenje učitelja ; nastava Prirode i društva ; zavičajnost ; znanje
(cultural heritage ; domicilary principle ; Science and Society ; knowledge ; teachers’ opinion)
Sažetak
Kulturna baština nasljeđe je svakoga naroda te je važno da učenici tijekom školovanja postupno upoznaju kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Neupitna je pedagoška iskoristivost kulturne baštine zavičaja s pozicije metodičkog pristupa integracije i korelacije nastave kao i uključivanja učenika u aktivno učenje i istraživački rad. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi znanje učenika o kulturnoj baštini svoga zavičaja i mišljenje učitelja o poučavanju kulturne baštine zavičaja u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno s 308 učenika četvrtih razreda i 193 učiteljice u dvije županije nizinskoga zavičaja. Ispitom znanja prikupljeni su podaci učenika o poznavanju kulturne baštine nizinskoga zavičaja, a anketom su prikupljeni podaci o mišljenju učitelja. Rezultati istraživanja ispita znanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u poznavanju kulturne baštine cijeloga nizinskoga zavičaja između učenika pojedinih škola, dok u poznavanju kulturne baštine kraja u kojem učenici žive nema statistički značajne razlike. Učitelji su svjesni važnosti i potrebe učenja sadržaja kulturne baštine kroz zavičajne teme u nastavi Prirode i društva. Stoga je potrebno kontinuirano poučavanje kulturne baštine radi očuvanja i prenošenja raznolikosti, afirmacije kulturnih identiteta, poticanja interkulturnoga dijaloga i suradnje budućih naraštaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek