Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 838993

Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva


Borić, Edita; Škugor Alma
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva // Évkönyv, X (2015), 1; 24-32 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 838993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva
(Local cultural heritage at ’Science and Society’ classes)

Autori
Borić, Edita ; Škugor Alma

Izvornik
Évkönyv (2217-8198) X (2015), 1; 24-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kulturna baština ; mišljenje učitelja ; nastava Prirode i društva ; zavičajnost ; znanje
(cultural heritage ; domicilary principle ; Science and Society ; knowledge ; teachers’ opinion)

Sažetak
Kulturna baština nasljeđe je svakoga naroda te je važno da učenici tijekom školovanja postupno upoznaju kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Neupitna je pedagoška iskoristivost kulturne baštine zavičaja s pozicije metodičkog pristupa integracije i korelacije nastave kao i uključivanja učenika u aktivno učenje i istraživački rad. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi znanje učenika o kulturnoj baštini svoga zavičaja i mišljenje učitelja o poučavanju kulturne baštine zavičaja u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno s 308 učenika četvrtih razreda i 193 učiteljice u dvije županije nizinskoga zavičaja. Ispitom znanja prikupljeni su podaci učenika o poznavanju kulturne baštine nizinskoga zavičaja, a anketom su prikupljeni podaci o mišljenju učitelja. Rezultati istraživanja ispita znanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u poznavanju kulturne baštine cijeloga nizinskoga zavičaja između učenika pojedinih škola, dok u poznavanju kulturne baštine kraja u kojem učenici žive nema statistički značajne razlike. Učitelji su svjesni važnosti i potrebe učenja sadržaja kulturne baštine kroz zavičajne teme u nastavi Prirode i društva. Stoga je potrebno kontinuirano poučavanje kulturne baštine radi očuvanja i prenošenja raznolikosti, afirmacije kulturnih identiteta, poticanja interkulturnoga dijaloga i suradnje budućih naraštaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Edita Borić (autor)

Avatar Url Alma Škugor (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Edita; Škugor Alma
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva // Évkönyv, X (2015), 1; 24-32 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Borić, E. & Škugor Alma (2015) Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva. Évkönyv, X (1), 24-32.
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita}, year = {2015}, pages = {24-32}, keywords = {kulturna ba\v{s}tina, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja, nastava Prirode i dru\v{s}tva, zavi\v{c}ajnost, znanje}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv}, volume = {X}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Poznavanje kulturne ba\v{s}tine zavi\v{c}aja u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {kulturna ba\v{s}tina, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja, nastava Prirode i dru\v{s}tva, zavi\v{c}ajnost, znanje} }
@article{article, author = {Bori\'{c}, Edita}, year = {2015}, pages = {24-32}, keywords = {cultural heritage, domicilary principle, Science and Society, knowledge, teachers’ opinion}, journal = {\'{E}vk\"{o}nyv}, volume = {X}, number = {1}, issn = {2217-8198}, title = {Local cultural heritage at ’Science and Society’ classes}, keyword = {cultural heritage, domicilary principle, Science and Society, knowledge, teachers’ opinion} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font