Pregled bibliografske jedinice broj: 838894
Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima
Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima // Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 838894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija povišene tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolskim učenicima
(The Perception of Increased Tolerance of Unacceptable Behavior among High School Students)
Autori
Jurčić, Antonija ; Barić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
/ Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 1-1
ISBN
978-953-8115-13-4
Skup
11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
povišena tolerancija ; neprihvatljivo ponašanje ; Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera ; percepcija učenika
(increased tolerance ; rules on the criteria for the imposition of pedagogical measures ; the perception of students)
Sažetak
Svakodnevno smo svjedoci stava kako je potrebno sankcionirati nepoželjno ponašanje, kao i povećane tolerancije neprihvatljivog ponašanja među srednjoškolcima, no trenutačno ne postoji mogućnost slobodnog pristupa broju i vrst i izrečenih pedagoških mjera u hrvatskom srednjoškolskom trogodišnjem ili četverogodišnjem obrazovanju. Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera pokušava se utjecati na promjenu ponašanja učenika, potaknuti učenika na preuzimanje odgovornosti i usvajanje pozitivnog stava prema školi. Neprihvatljivo ili neprimjereno ponašanje (nepoželjno normativno ponašanje) ulazi u skupinu čimbenika rizičnog ponašanja kao što su rizično seksualno ponašanje, konzumiranje psihoaktivnih supstanci, autoagresivnost, agresivnost prema drugima, prekršajna i lakša delikventna ponašanja te teška delikvencija. Cilj ovog istraživanja bit će istražiti mišljenje srednjoškolskih učenika, tj. onih koji su sami dio odgojno-obrazovnog procesa o odgojno-pedagoškim mjerama, njihovoj svrhovitosti i učinkovitosti, kao i okolnostima u kojima se, kako i kome izriče pedagoška mjera te potiče li pozitivne učinke predviđene spomenutim Pravilnikom, kao i primjere ispitanicima neprihvatljivog ponašanja. Anketno istraživanje provest će se među učenicima 1.–4. razreda gimnazijske i strukovne škole na zagrebačkom području, neovisno o izrečenoj pedagoškoj mjeri. Hipoteze autora ovog istraživanja jesu kako većina učenika voli red, „strukturu”, tj. predviđeni obrazac ponašanja te bi upravo dosljedno pridržavanje Pravilnika trebalo biti temelj odgojno-obrazovnog procesa u budućnosti. Vrlo često odgađa se izricanje pedagoških mjera, ponajčešće mjere opomene pred isključenje i isključenja iz srednje škole. Prethodno izrečene pedagoške mjere rijetko postižu svoju primarnu svrhu te ostali sudionici razrednog odjela dobivaju poruku o potrebi tolerancije i učeničke percepcije takvog ponašanja kao prihvatljivog. Svaki razred ima svog barem jednog ili više „negativaca” koji isprobavši i probivši „granice” do kraja svog obrazovanja nastavljaju kršiti kućni red škole, a nastavnici tolerirati takvo ponašanje, pritom potvrđujući svoju nemoć, nesvjesni kako takvu prešutnu povišenu toleranciju neprihvatljivog (nepoželjnog) ponašanja percipiraju ostali učenici razrednog odjela ili škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija