Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 838362

Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju


Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju // 11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 838362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju
(Mastering of Croatian standard form of language in mutilingual school environment)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
višejezičnost; horizonatalna višejezičnost; višejezična komunikacija; međujezično polje; nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
(multilingualism; horizontal multilingualism; multilingualism's communication; interlingual filed; teaching of Croatian language in primary school)

Sažetak
Višejezičnost i višekulturalnost jezgreni su čimbenici jezične politike Europske unije. Već se i bilingvalna komunikacija smatra višejezičnošću jer pridonosi stvaranju multilingvalne društvene zajednice. Od europskih se govornika, dakle, očekuje uporaba barem dvaju jezika (materinski i jedan strani jezik). No, u većini europskih obrazovnih dokumenata (ZEROJ, 2005) ističe se trojna višejezična formula prema 109 kojoj se, uz materinski, preporučuje poznavanje još dvaju jezika. Dosadašnja istraživanja (Pavličević- Franić i Aladrović Slovaček, 2011) potvrđuju činjenicu da se u hrvatskoj osnovnoškolskoj praksi najčešće očituje vertikalni suodnos dvaju jezičnih kodova unutar istoga materinskoga jezika. No, uvođenjem stranoga jezika u 1. razred osnovne škole, sve se češće registira horizontalna višejezičnost, što dovodi do stvaranja meuđujezičnoga polja. Takva komunikacijska situacija nužno zahtijeva nove pristupe u procesu učenja hrvatskoga jezika jer jednojezične učenike stavlja u poziciju višejezičnika. Cilj je istraživanja ispitati utjecaj različitih jezičnih kodova na proces ovladavanja hrvatskim standardnim jezikom, osobito na razvoj komunikacijske kompetencije, kao i utvrditi interferencije jezičnih elemenata unutar međujezičnoga polja. Statistički uzorak čine učenici mlađih razreda osnovne škole. Proveden je Test komunikacijske kompetencije (Aladrović Slovaček, 2012), a rezultati su obrađeni SPSS programom za statistiku. Očekuje se da postojanje paralelnih jezičnih kodova neće biti prepreka nego prednost u višejezičnoj školskoj sredini te da će pozitivno utjecati na proces učenja hrvatskoga standardnoga jezika u ranojezičnome razdoblju.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja; Aladrović Slovaček, Katarina
Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju // 11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavličević-Franić, D. & Aladrović Slovaček, K. (2016) Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome školskome okruženju. U: 11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost.
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2016}, keywords = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, horizonatalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na komunikacija, me\djujezi\v{c}no polje, nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, title = {Ovladavanje hrvatskim standardnim jezikom u plurilingvalnome \v{s}kolskome okru\v{z}enju}, keyword = {vi\v{s}ejezi\v{c}nost, horizonatalna vi\v{s}ejezi\v{c}nost, vi\v{s}ejezi\v{c}na komunikacija, me\djujezi\v{c}no polje, nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj \v{s}koli}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, year = {2016}, keywords = {multilingualism, horizontal multilingualism, multilingualism's communication, interlingual filed, teaching of Croatian language in primary school}, title = {Mastering of Croatian standard form of language in mutilingual school environment}, keyword = {multilingualism, horizontal multilingualism, multilingualism's communication, interlingual filed, teaching of Croatian language in primary school}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font