Pregled bibliografske jedinice broj: 838327
Odnosi s javnošću u civilnim organizacijama
Odnosi s javnošću u civilnim organizacijama, 2016., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 838327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi s javnošću u civilnim organizacijama
(Public relations in civil organizations)
Autori
Sisgoreo, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2016
Stranica
66
Mentor
Burić, Ivan
Ključne riječi
odnosi s javnošću; organizacije civilnog društva; javno zagovaranje; lobiranje; gerilska komunikacija; upravljanje događajima; društveni mediji; kampanje
(public relations; civil society organizations; advocacy; lobbying; guerrilla communication; event management; social media; campaigns)
Sažetak
Danas svaka organizacija koja si želi osigurati vidljivost i doprijeti do svoje zainteresirane javnosti mora razmišljati o kvalitetnom provođenju svojih komunikacijskih aktivnosti. Odnosi s javnošću tako postaju nezaobilazna komponenta organizacijskih struktura. Civilne udruge često kako bi ostvarile svoje ciljeve i opravdale svoje postojanje moraju imati potporu javnosti. Vidljivost, zadobivanje podrške javnosti, utjecanje na donositelje odluka, stjecanje financijske potpore i mobiliziranje volontera samo su neki od izazova zbog kojih civilnim organizacijama trebaju kvalitetno osmišljeni odnosi s javnošću. Temeljna ideja ovoga rada je predstaviti posebnosti odnosa s javnošću u civilnim organizacijama. Rad je strukturiran tako da kreće od teorijskih poglavlja, od općenitih prema konkretnijima, do istraživačkog dijela te završava zaključnim razmatranjima. Teoretski aspekt rada uključuje pobliže određivanje odnosa s javnošću i civilnih udruga. Unutar prve teorijske cjeline iznesen je povijesni pregled odnosa s javnošću, prikazane su najvažnije teorije i proučene su glavne sastavnice koje čine odnose s javnošću. U daljnjem teorijskom poglavlju navedene su karakteristike i aktivnosti civilnog društva, te je opisan razvoj civilnih udruga u Hrvatskoj. Posljednji teorijski aspekt rada opisuje elemente odnosa s javnošću čije je korištenje karakteristično za civilno društvo - javno zagovaranje, lobiranje, upravljanje događajima, gerilska komunikacija, društveni mediji i kampanje. Istraživački dio rada usmjeren je na ispitivanje prepoznatljivosti odnosa s javnošću u civilnim organizacijama. Provedeno je kvalitativno znanstveno istraživanje metodom polustrukturiranih dubinskih intervjua s pet zaposlenika različitih civilnih organizacija. Provedenim istraživanjem u ovom radu potvrđena je hipoteza da se civilne organizacije pri organiziranju i provedbi svojih komunikacijskih aktivnosti često koriste specifičnim komunikacijskim strategijama, koje nisu zastupljene u odnosima s javnošću koje provode poslovne organizacije. Kako bi civilne organizacije bile uspješne u provođenju jedne od svojih glavnih komunikacijskih aktivnosti - javnog zagovaranja, često se odlučuju za lobiranje, gerilski marketing, organiziranje pseudodogađaja i kampanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti