Pregled bibliografske jedinice broj: 837695
Odraz teološkog poimanja žrtve Kristove kao pomirbene žrtve na književno djelo Sveti hvalospjevi Alessandra Manzonija i film Pasija Mela Gibsona
Odraz teološkog poimanja žrtve Kristove kao pomirbene žrtve na književno djelo Sveti hvalospjevi Alessandra Manzonija i film Pasija Mela Gibsona // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 13 (2015), 2; 179-196 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 837695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odraz teološkog poimanja žrtve Kristove kao pomirbene žrtve na književno djelo Sveti hvalospjevi Alessandra Manzonija i film Pasija Mela Gibsona
(Impact of Theological Conception of Christ’s Sacrifice of Reconciliation in Sacred Hymns by Alessandro Manzoni and The Passion of the Christ by Mel Gibson)
Autori
Čudić, Mirna
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 13
(2015), 2;
179-196
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Alessandro Manzoni ; Mel Gibson ; Muka Isusova ; soteriologija ; kenoza
(Alessandro Manzoni ; Mel Gibson ; Christ’s Passion ; soteriology ; kenosis)
Sažetak
Svrha je ovoga članka promišljanje o Božjem povijesnom dolasku među ljude i dragovoljnom podvrgavanju patnji i smrti, začudnom događaju dohvatljivom isključivo očima vjere, mnogo puta pretočenom u raznovrsne umjetničke medije. U nastavku članka bit će istražen odraz ove temeljne vjerske istine na vjerničku i umjetničku svijest talijanskog romantičara Alessandra Manzonija u Svetim hvalospjevima (Inni sacri), kao i američkog redatelja Mela Gibsona u filmu Pasija (The Passion of the Christ), a njihove će osebujne vizije biti sagledane kroz prizmu katoličke teologije. Dok Manzonijeva umjetnička vizija ima za polazište teologiju satisfakcije sv. Anselma od Canterburyja, tijekom stoljeća obremenjenu iskrivljenim predodžbama kad je riječ o odnosu između božanskog milosrđa i pravde, te – unatoč tome – kulminira u pouzdanju u Božje milosrđe, naslućeno u dragovoljnom samopredanju, Gibsonov je vizualno-narativni stil tendenciozno prilagođen tradicionalnoj katoličkoj pasionskoj pobožnosti, uključujući i utjecaje mističke prakse razmatranja vlastite grešnosti naspram požrtvovne Božje ljubavi, promatrane u prolivenoj Krvi. U ključu teoloških soterioloških tumačenja, međutim, raskrinkava se opasnost iskliznuća u ritualizirani govor o potrebi krvavog zadovoljenja božanske pravde, kojim je promašen istinski smisao neopozive dobrohotnosti Božje ljubavi očitovane u kenotičnom samopredanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus