Pregled bibliografske jedinice broj: 837153
Primjena metode estetskog transfera u nastavi Likovne kulture - Vincent van Gogh
Primjena metode estetskog transfera u nastavi Likovne kulture - Vincent van Gogh // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 201-217 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 837153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena metode estetskog transfera u nastavi
Likovne kulture - Vincent van Gogh
(Application of Aesthetic Transfer Method in Art
Teaching - Vincent van Gogh)
Autori
Brajčić, Marija ; Jujnović, Ana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016);
201-217
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
metoda estetskog transfera ; Vincent Van Gogh ; likovna kultura ; stvaralaštvo
(aesthetic transfer method ; Vincent van Gogh ; visual arts ; creativity)
Sažetak
Metoda estetskog transfera primjenjuje se pri upoznavanju učenika s likovnim djelom. To je tip kvalitativne metode koja podrazumijeva opservaciju ili analitičko prometranje. Pri upotrebi ove metode, prezentacija umjetničkih djela trebala bi biti takva da promatrača (učenika) dovede u interakciju s umjetničkim djelom, kako bi se doživljaji urezali u sjećanje, postali iskustvo, osjećaj i asocijacija. Osnovno pravilo vezano za reprodukciju umjetničkih djela jest da moraju biti realistična i visoke kvalitete, tako da se u reprodukciji ne gubi puno originalnog sadržaja. U ovom istaživanju primijenjena je metoda estetskog transfera, te su zabilježena reakcije učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole na stvaralaštvo slikara Vincenta van Gogha. Istraživanje je provedeno na uzorku od 216 ućenika, a u njemu su sudjelovali učenici trećih i četvrtih razreda osnovne škole, i to 105 učenika trećih razreda te 111 učenika četvrtih razreda. Među ispitanicima bilo je 117 dječaka i 99 djevojčica. Učenicima su bila prikazana četiri umjetnikova djela. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne reakcije djece na stvaralaštvo ovog umjetnika, ali i na razlike u reakcijama s obzirom na dob i spol učenika. Istraživanje je ukazalo i na potrebu širenja likovnih spoznaja učenika da bi njihov emocionalni, likovni i kreativni razvoj bio što uspješniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- ProQuest
- Periodical Acquisitions, Michigan
- MLA International Bibliography
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske