Pregled bibliografske jedinice broj: 836422
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 836422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske
(Comparative analysis of the role of teachers in the education reform: examples of Finland and Croatia)
Autori
Parčina-Rešić, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
64
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
kurikulum; nastavnik; odgojno-obrazovni sustav; reforma
(curriculum; teacher; educational system; reform)
Sažetak
Promjene u društvu među ostalim rezultiraju i promjenama u obrazovanju. Suvremeno društvo mijenja ulogu nastavnika u predvodnika društva znanja i nositelja promjena. Stoga je cilj ovog rada bio usporedbom odgojno-obrazovnih sustava Finske i Hrvatske te analizom reformskih dokumenata odrediti ulogu nastavnika u reformi obrazovanja kao i njihov položaj u sustavu obrazovanja. Uvodni dio rada tako pruža teorijski okvir u kojem su definirani osnovni pojmovi usko vezani uz mijenjanje i oblikovanje obrazovnog sustava dok se središnji dio rada bavi usporedbom finskog i hrvatskog obrazovnog sustava te ulogom nastavnika u provedenim reformama obrazovanja u oba sustava. Zaključno može se reći da nastavnici u Finskoj imaju potpunu stručnu autonomiju i aktivnu ulogu u reformi obrazovanja izrađujući obrazovne inicijative te sudjelovanjem u izradi i implementaciji reformskih dokumenata. U Hrvatskoj se pak prepoznaje potreba za unapređivanjem obrazovanja na svim razinama kao i za mijenjanjem uloge nastavnika iz tradicionalne u suvremenu. Međutim to je zbog organizacijskih, financijskih i programskih problema otežano. Novijim pokušajima reforme nastavnike se u većoj mjeri uključuje u izradu reformskih dokumenata ali zbog neuspjeha njihove implementacije nastavnici su za sada samo provodioci reformi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija