Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 836422

Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske


Parčina-Rešić, Tea
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 836422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske
(Comparative analysis of the role of teachers in the education reform: examples of Finland and Croatia)

Autori
Parčina-Rešić, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
30.09

Godina
2016

Stranica
64

Mentor
Batarelo Kokić, Ivana

Ključne riječi
kurikulum; nastavnik; odgojno-obrazovni sustav; reforma
(curriculum; teacher; educational system; reform)

Sažetak
Promjene u društvu među ostalim rezultiraju i promjenama u obrazovanju. Suvremeno društvo mijenja ulogu nastavnika u predvodnika društva znanja i nositelja promjena. Stoga je cilj ovog rada bio usporedbom odgojno-obrazovnih sustava Finske i Hrvatske te analizom reformskih dokumenata odrediti ulogu nastavnika u reformi obrazovanja kao i njihov položaj u sustavu obrazovanja. Uvodni dio rada tako pruža teorijski okvir u kojem su definirani osnovni pojmovi usko vezani uz mijenjanje i oblikovanje obrazovnog sustava dok se središnji dio rada bavi usporedbom finskog i hrvatskog obrazovnog sustava te ulogom nastavnika u provedenim reformama obrazovanja u oba sustava. Zaključno može se reći da nastavnici u Finskoj imaju potpunu stručnu autonomiju i aktivnu ulogu u reformi obrazovanja izrađujući obrazovne inicijative te sudjelovanjem u izradi i implementaciji reformskih dokumenata. U Hrvatskoj se pak prepoznaje potreba za unapređivanjem obrazovanja na svim razinama kao i za mijenjanjem uloge nastavnika iz tradicionalne u suvremenu. Međutim to je zbog organizacijskih, financijskih i programskih problema otežano. Novijim pokušajima reforme nastavnike se u većoj mjeri uključuje u izradu reformskih dokumenata ali zbog neuspjeha njihove implementacije nastavnici su za sada samo provodioci reformi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Batarelo Kokić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Parčina-Rešić, Tea
Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
Parčina-Rešić, T. (2016) 'Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Par\v{c}ina-Re\v{s}i\'{c}, Tea}, year = {2016}, pages = {64}, keywords = {kurikulum, nastavnik, odgojno-obrazovni sustav, reforma}, title = {Komparativna analiza uloge nastavnika u reformi obrazovanja: primjer Finske i Hrvatske}, keyword = {kurikulum, nastavnik, odgojno-obrazovni sustav, reforma}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Par\v{c}ina-Re\v{s}i\'{c}, Tea}, year = {2016}, pages = {64}, keywords = {curriculum, teacher, educational system, reform}, title = {Comparative analysis of the role of teachers in the education reform: examples of Finland and Croatia}, keyword = {curriculum, teacher, educational system, reform}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font