Pregled bibliografske jedinice broj: 836162
Utjecaj komparativnog oglašavanja na pozicioniranje strane marke na hrvatskom tržištu
Utjecaj komparativnog oglašavanja na pozicioniranje strane marke na hrvatskom tržištu, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 836162 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj komparativnog oglašavanja na pozicioniranje strane marke na hrvatskom tržištu
(The influence of comparative advertising on foreign brand positioning on the Croatian market)
Autori
Đurđević, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
75
Mentor
Bašić, Maja
Ključne riječi
Oglašavanje; komparativno oglašavanje; internacionalizacija; pozicioniranje marke; potrošači; međunarodni marketing; strano tržište
(Advertising; comparative advertising; internationalization; brand positioning; international marketing; foreign market)
Sažetak
Komparativno oglašavanje jedan je od načina na koji poduzeća mogu oglašavati vlastite proizvode i tako pokušati postići željenu tržišnu poziciju. Pozicija marke na tržištu može ovisiti o komparativnom oglašavanju ukoliko je taj način oglašavanja usvojen od strane poduzeća. Ovaj diplomski rad istražio je utjecaj izravnog i neizravnog komparativnog oglašavanja na poziciju strane marke na hrvatskom tržištu. Rezultati provedenog empirijskog istraživanja pokazali su kako je za izravan komparativan oglas cijena najvažnija determinanta pozicije strane marke na hrvatskom tržištu, a za neizravan komparativan oglas promocija. Upadljivost u oči, atraktivnost i jasnoća karakteristike izravnog komparativnog oglasa, koje putem promocije utječu na poziciju strane marke. Neizravan komparativni oglas svojom informativnošću, upadljivosti u oči i jasnoćom utječu na poziciju strane marke. Rezultati su pokazali kako su hrvatski potrošači naklonjeni neizravnom komparativnom oglašavanju koje ima brojnije i signifikantnije utjecaje na poziciju strane marke na hrvatskom tržištu od izravnog komparativnog oglašavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija