Pregled bibliografske jedinice broj: 835951
Povezanost poduzetničke kompetencije učitelja sa stupnjem zadovoljstva poslom i spremnosti za posao
Povezanost poduzetničke kompetencije učitelja sa stupnjem zadovoljstva poslom i spremnosti za posao // 7. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Vodice, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 835951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost poduzetničke kompetencije učitelja sa stupnjem zadovoljstva poslom i spremnosti za posao
(The connection between the teacher entrepreneurial competence with the level of job satisfaction and work readiness)
Autori
Batarelo Kokić, Ivana ; Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
7. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 26.09.2016. - 28.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poduzetnička kompetencija; zadovoljstvo poslom; spremnost za rad; stručno usavršavanje učitelja
(entrepreneurial competence; job satisfaction; work readiness; professional improvement of teachers)
Sažetak
Vijeće Europske Unije (Council of European Union, 2006) prepoznaje poduzetničku kompetenciju kao jednu od ključnih kompetencija cjeloživotnoga učenja. Razvoj poduzetničke kompetencije nije samo pitanje stjecanja znanja, već razvoj sposobnosti, stavova i ponašanja. Ponajbolje se stječe u okruženjima u kojima učitelj koristi aktivne pristupe usmjerene na učenika i stvara prilike za učenje. U literaturi se naglašava važnost poduzetničke kompetencije učitelja koja uključuje prihvaćanje kulture refleksivne prakse, autonomno učenje, istraživanje i suradnju (European Commission, 2011). U ovom radu se putem anketnih upitnika za učitelje pokušalo utvrditi postoje li poveznice između samoprocjene poduzetničke kompetencije učitelja, zadovoljstva poslom i spremnosti za rad. Prikupljeno je 450 anketnih upitnika koje su u potpunosti popunili učitelji iz dvije najjužnije županije Republike Hrvatske. Upitnik je uključivao opća demografska pitanja (dob, radno iskustvo, status zaposlenja, stručnu spremu, županiju, veličinu škole, učestalost sudjelovanja u stručnom usavršavanju, napredovanje u zvanju, mjesto studiranja), skalu samoprocjene ključnih poduzetničkih kompetencija (Ernest, Matthew i Samuel, 2015), skalu zadovoljstva poslom (Blazer i Smith, 1990) te skalu spremnosti za posao (Caballero, Walker i Fuller-Tyszkiewicz, 2011). Prikazani su rezultati regresijske analize za procjenu poduzetničke kompetencije učitelja. U raspravi i zaključku rada navedene su implikacije rezultata istraživanja na obrazovne politike i stručno usavršavanje učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu