Pregled bibliografske jedinice broj: 835787
Analiza cjenovne elastičnosti trgovačkih i proizvođačkih maraka
Analiza cjenovne elastičnosti trgovačkih i proizvođačkih maraka, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 835787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza cjenovne elastičnosti trgovačkih i proizvođačkih maraka
(Price elasticity analysis of private and brand labels)
Autori
Horvat, Krunoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
63
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
trgovačka marka; proizvođačka marka; cjenovna elastičnost; POS rezultati; anketno istraživanje
(private label; brand label; price elasticity; store scanner data; POS-point of sale; survey questionnaire)
Sažetak
Razvoj trgovačke marke uzrokovao je značajne promjene u kupovnim navikama potrošača na maloprodajnom tržištu. S obzirom da je prijenos informacija danas puno brži i na temelju tih informacija se mogu donositi bolje odluke, teško je na tržištu svakodnevne potrošnje biti dugoročno konkurentan bez konstantnog unaprjeđivanja. Trgovačka marka je svojim dolaskom na tržište napravila diferencijaciju između maloprodavača. Proizvod trgovačke marke je nastupio na tržište kao zamjenski proizvod niže cijene i slabije kvalitete, tako da su potrošači mogli birati između skupog proizvoda proizvođača ili povoljnijeg proizvoda trgovačke marke. Danas se ta razlika između proizvoda trgovačke i proizvoda proizvođačke marke smanjila, te trgovačka marka ne predstavlja proizvod niže kvalitete, već proizvod koji svojim karakteristikama može konkretno konkurirati proizvođačkoj marki. S obzirom da je cijena trgovačke marke uglavnom niža od proizvođačke, ovim radom se želi analizirati razlika u prodaji i percepciji potrošača o trgovačkoj marki u odnosu na proizvođačku marku i istražiti kako promjena cijene tih proizvoda reagira na potrošače. U svrhu otkrivanja prihvaćenosti trgovačkih marki provedeno je istraživanje putem anketnog upitnika kako bi vidjeli kako su potrošači prihvatili trgovačku marku. Isto tako u svrhu otkrivanja cjenovnog utjecaja provedeno je istraživanje na temelju POS podataka jedne prodavaonice uspoređivana je prodaja trgovačke marke i proizvođačke marke. Analizirajući rezultate istraživanja zaključuje se da je trgovačka marka prihvaćena na tržištu kao jednako kvalitetan proizvod kao i proizvođačka marka. Ali bez obzira na tu činjenicu prodaja proizvođačke marke je kod sniženja osnovne cijene ipak veća od prodaje trgovačke marke isto prilikom sniženja maloprodajne cijene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina