Pregled bibliografske jedinice broj: 835784
Upravljanje kategorijama proizvoda u maloprodaji
Upravljanje kategorijama proizvoda u maloprodaji, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 835784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kategorijama proizvoda u maloprodaji
(Category management in retail)
Autori
Stanko, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.09
Godina
2016
Stranica
83
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
upravljanje kategorijama proizvoda; kategorija proizvoda; maloprodaja; upravljanje asortimanom; upravljanje prostorom
(category management; product category; retail; assortiment management; space management)
Sažetak
Kako bi se pružila bolja vrijednost potrošaču te ostvario bolji poslovni rezultat maloprodaja je krajem prošlog stoljeća donijela promjenu od dotadašnjeg načina upravljanja proizvodima prema markama, prema učinkovitom upravljanju kategorijama proizvoda kao strateškim poslovnim jedinicama. Maloprodavači su prihvatili ovaj način poslovanja, a s vremenom, potpomognut velikim tehnološkim razvojem (bar kodovi i elektronsko skeniranje proizvoda na blagajnama), koncept se razvijao i omogućio (današnjim rastućim i moćnim) maloprodavačima i njihovim dobavljačima/proizvođačima da zajedničkom suradnjom temeljenom na povjerenju unaprijede svoje poslovanje, ostvaruju bolje financijske rezultate te bolje zadovoljavaju potrebe kupaca. Ovaj način poslovanja nazvan je „upravljanje kategorijama proizvoda“. U ovom radu opisuju se svi temeljni koraci u procesu upravljanja kategorijama proizvoda koje maloprodavači koriste prilikom implementacije ovog procesa u svoje poslovanje. Za potrebe rada provedeno je istraživanje u hrvatskom maloprodajnom poduzeću „Konzum“ d.d. čije se poslovanje temelji na ovom konceptu. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju da je category management uvelike prihvaćen iako još uvijek predstavlja velike izazove, budući da je u središtu njegova poslovanja kupac i ispunjenje svih njegovih želja i potreba, što ujedno predstavlja i jedan od najtežih zadataka današnje maloprodaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina