Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 835704

Predvještine čitanja kod poremećaja iz spektra autizma: jezično razumijevanje i proizvodnja


Valenčak, Matea
Predvještine čitanja kod poremećaja iz spektra autizma: jezično razumijevanje i proizvodnja, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 835704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predvještine čitanja kod poremećaja iz spektra autizma: jezično razumijevanje i proizvodnja
(Prereading skills within Autism Spectrum Disorder: language comprehension and production)

Autori
Valenčak, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.09

Godina
2016

Stranica
43

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Neposredni voditelj
Šimleša, Sanja

Ključne riječi
predvještine čitanja; jezično razumijevanje i proizvodnja; visokofunkcionirajući autizam; Aspergerov sindrom
(prereading skills; language comprehension and production; high functioning autism; Asperger syndrome)

Sažetak
Zbog same važnosti čitanja, sve više pažnje posvećuje se razdoblju prije formalnog učenja čitanja, jer su istraživanja pokazala kako postoje određene predvještine koje su važni pretkazatelji uspjeha u kasnijem ovladavanju čitanja. Jezik, odnosno jezično razumijevanje i proizvodnja važni su čimbenici koji utječu i doprinose tome uspjehu. Kako i djecu tipičnog razvoja, tako i djecu s poremećajem spektra autizma treba podučavati čitati vodeći računa o sastavnicama koje su važne pri usvajanju čitanja. Sastavnice se dijele na one koje su ključne za vještinu dekodiranja i na one koje su preteča razumijevanja pročitanog, odnosno jezično razumijevanje. Zbog toga je cilj ovog istraživanja bio prikupiti podatke o jezičnom razumijevanju i proizvodnji kod djece s visokofunkcionirajućim autizomom (VFA) ili Aspergerovim sindromom(AS) kao i njihovih vršnjaka tipičnog razvoja te odrediti one predvještine čitanja u kojima se navedene skupine razlikuju. Uzorak je činilo 10 predškolske djece s VFA/AS te 10 predškolske djece tipičnog razvoja u dobi od 5 do 7 godina. Djeca su ispitivana Peabody slikovnim testom rječnika (PPVT), Testom razumijevanja gramatike (TROG-2:HR), Teddy testom za izražavanje semantičkih veza te zadatcima za gramatičko nadopunjavanje. Istraživanje je pokazalo kako nema statistički značajne razlike na PPVT testu te TROG-2:HR testu, dok postoji statistički značajna razlika na Teddy testu za izražavanje semantičkih veza i zadatcima za gramatičko nadopunjavanje u korist djece tipičnog razvoja. Osim prisutnih nedostataka u izražavanju semantičkih veza i izraženih gramatičkih teškoća, jasno se uočavaju i druge jezične specifičnosti karakteristične za djecu s VFA/AS kao što je idiosinkratskaupotreba jezika, neologizmi i pedantan jezik koji su doprinijeli razlikama među skupina, pogotovo na području semantike

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Šimleša (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Valenčak, Matea
Predvještine čitanja kod poremećaja iz spektra autizma: jezično razumijevanje i proizvodnja, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Valenčak, M. (2016) 'Predvještine čitanja kod poremećaja iz spektra autizma: jezično razumijevanje i proizvodnja', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Valen\v{c}ak, Matea}, year = {2016}, pages = {43}, keywords = {predvje\v{s}tine \v{c}itanja, jezi\v{c}no razumijevanje i proizvodnja, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, Aspergerov sindrom}, title = {Predvje\v{s}tine \v{c}itanja kod poreme\'{c}aja iz spektra autizma: jezi\v{c}no razumijevanje i proizvodnja}, keyword = {predvje\v{s}tine \v{c}itanja, jezi\v{c}no razumijevanje i proizvodnja, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, Aspergerov sindrom}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Valen\v{c}ak, Matea}, year = {2016}, pages = {43}, keywords = {prereading skills, language comprehension and production, high functioning autism, Asperger syndrome}, title = {Prereading skills within Autism Spectrum Disorder: language comprehension and production}, keyword = {prereading skills, language comprehension and production, high functioning autism, Asperger syndrome}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font