Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 835677

Mogućnosti za poticanje jezičnih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije


Bušić, Ana
Mogućnosti za poticanje jezičnih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 835677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mogućnosti za poticanje jezičnih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije
(Options for improvement of language skills in the context of augmentative and alternative communication)

Autori
Bušić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.09

Godina
2016

Stranica
55

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Ključne riječi
složene komunikacijske potrebe; potpomognuta komunikacija; jezik; pismenost; sržni i rubni rječnik
(complex communication needs; AAC; language; literacy; core and fringe vocabulary)

Sažetak
Složene komunikacijske potrebe postoje onda kada osoba ne može ostvariti svoje svakodnevne komunikacijske potrebe uobičajenim načinima komunikacije. S obzirom na to da osobe sa složenim komunikacijskim potrebama ne mogu komunicirati uobičajenim načinima komunikacije, razvoj sustava potpomognute komunikacije (PK) omogućio im je komunikaciju na drugačiji način. Potpomognuta komunikacija je integrirana skupina sastavnica - simbola, pomagala, strategija i tehnika koje korisnici upotrebljavaju s ciljem ostvarivanja i poboljšanja komunikacije. Istraživanja su pokazala da osobe sa složenim komunikacijskim potrebama imaju teškoće u svim jezičnim sastavnicama. Stoga je kod osoba sa složenim komunikacijskim potrebama ključno poticati jezične sposobnosti pomoću sustava potpomognute komunikacije. Jezične sposobnosti su ključne za razvoj pismenosti. Osobama koje koriste potpomognutu komunikaciju, pismenost olakšava uspješno sudjelovanje i djelovanje u različitim okruženjima te omogućava pristup velikom broju sofisticiranih sustava potpomognute komunikacije koji korisnicima omogućavaju izražavanje svojih misli kroz kombinaciju simbola i ortografije. Usvajanje pismenosti je također otežano za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama. Stoga je kod osoba sa složenim komunikacijskim potrebama, osim jezika, važno poticati i pismenost. U kontekstu potpomognute komunikacije važno je razlikovati sržni i rubni rječnik. Sržni rječnik čine riječi i poruke koje se često pojavljuju u nekom jeziku. Riječi sržnog rječnika čine 80% riječi koje se koriste u svakodnevnoj komunikaciji i ključne su za jezični razvoj. Rubni rječnik čine riječi koje se rjeđe pojavljuju i koriste nego riječi sržnog rječnika. Riječima rubnog rječnika označavaju se interesi, aktivnosti, okolina, osobni stil, pripadnost određenoj dobnoj skupini. S obzirom da je sržni rječnik ključan za jezični razvoj, sustavi potpomognute komunikacije trebali bi sadržavati upravo sržni rječnik, iako se pritom ne treba zanemariti rubni rječnik koji je odraz korisnikove osobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bušić, Ana
Mogućnosti za poticanje jezičnih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Bušić, A. (2016) 'Mogućnosti za poticanje jezičnih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bu\v{s}i\'{c}, Ana}, year = {2016}, pages = {55}, keywords = {slo\v{z}ene komunikacijske potrebe, potpomognuta komunikacija, jezik, pismenost, sr\v{z}ni i rubni rje\v{c}nik}, title = {Mogu\'{c}nosti za poticanje jezi\v{c}nih sposobnosti u okviru potpomognute komunikacije}, keyword = {slo\v{z}ene komunikacijske potrebe, potpomognuta komunikacija, jezik, pismenost, sr\v{z}ni i rubni rje\v{c}nik}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bu\v{s}i\'{c}, Ana}, year = {2016}, pages = {55}, keywords = {complex communication needs, AAC, language, literacy, core and fringe vocabulary}, title = {Options for improvement of language skills in the context of augmentative and alternative communication}, keyword = {complex communication needs, AAC, language, literacy, core and fringe vocabulary}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font