Pregled bibliografske jedinice broj: 835541
Obilježja kanala distribucije proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj
Obilježja kanala distribucije proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 835541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kanala distribucije proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj
(Characteristics of organic food producers' distribution channels in the Republic of Croatia)
Autori
Horvatović, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2016
Stranica
91
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
ekološka poljoprivreda; ekološki prehrambeni proizvodi; proizvođači ekoloških prehrambenih proizvoda; kanali distribucije; Republika Hrvatska
(organic farming; organic food; organic food producers; distribution channels; Republic of Croatia )
Sažetak
Ekološka poljoprivreda je sektor koji brzo raste širom svijeta. Predstavlja proizvodni sustav koji pokušava u potpunosti iskoristiti ekološki način proizvodnje kako bi se zadovoljile sve društvene i ekonomske potrebe te očuvanje prirodnog ekosustava kao i zaštita okoliša. Jedna od mnogih prepreka koje sputavaju razvoj tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda je relativno niska dostupnost ekoloških prehrambenih proizvoda na tržištu. Ovaj problem je pogotovo izražen u zemljama u kojima je tržište ekoloških prehrambenih proizvoda u početnoj fazi razvoja. Jedna od najvažnijih strateških odluka ekoloških proizvođača je način prodaje njihovih proizvoda. Za male ekološke proizvođače preporučuju se direktni kanali distribucije kako bi održali vezu sa kupcima, a za velike ekološke proizvođače preporučuju se indirektni kanali distribucije poput supermarketa, specijaliziranih prodavaonica ekoloških prehrambenih proizvoda i drugih raznih posrednika. Ovaj rad daje pregled stanja ekološke poljoprivrede i odabir kanala distribucije u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2009. godine do 2015. godine. Analiziranjem dostupne literature, identificirani su sljedeći kanali distribucije ekoloških prehrambenih proizvoda, a to su: izravni, neizravni i nastajući kanali distribucije. Provedeno je primarno istraživanje proizvođača ekoloških prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj krajem lipnja i početkom srpnja 2016. godine te je utvrđeno kako proizvođači ekoloških prehrambenih proizvoda većinom plasiraju svoje proizvode direktnim kanalima distribucije, što je i za očekivati jer se radi o malim gospodarstvima, ali i indirektni kanali postaju sve više zastupljeniji u distribuciji ekoloških prehrambenih proizvoda. Također, utvrđene su i strukturne karakteristike proizvodnih jedinica te proizvođačevi prijedlozi za daljnji razvoj tržišta ekoloških prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina