Pregled bibliografske jedinice broj: 835373
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA PRIMJENOM KONCEPTUALNIH MAPA KOD UČENIKA SREDNJE ŠKOLE
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA PRIMJENOM KONCEPTUALNIH MAPA KOD UČENIKA SREDNJE ŠKOLE // Zbornik sažetaka (Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem) / Klobučar, Göran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2015. str. 163-164 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 835373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA PRIMJENOM KONCEPTUALNIH MAPA KOD UČENIKA SREDNJE ŠKOLE
(ADOPTION OF TEACHING CONTENT USING CONCEPTUAL MAPS AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS)
Autori
Latin, Kristina ; Merdić, Enrih ; Ništ, Marina ; Labak, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka (Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem)
/ Klobučar, Göran ; Kopjar, Nevenka ; Gligora Udovič, Marija ; Lukša, Žaklin ; Jelić, Dušan - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2015, 163-164
Skup
12. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 18.09.2015. - 23.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
konceptualna mapa; retencija znanja; biologija
(conceptual map; retention of knowledge; biology)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti nivo usvojenog znanja stečenog primjenom konceptualnih mapa s nivoom usvojenog znanja stečenog tradicionalnim (frontalnim) oblikom rada. Također se ispitao i nivo retencije znanja. U istraživanje su bili uključeni učenici drugih razreda Prirodoslovno‐matematičke gimnazije u Osijeku (101 učenik). Tijekom travnja i svibnja školske godine 2013./2014. provedeni su nastavni sati s obradom nastavnih tema "Ptice" i "Sisavci". Nastavne teme u dva su razreda obrađene frontalnim oblikom rada, a u dva razreda pomoću konceptualnih mapa nakon čega je uslijedilo testiranje učenika pisanom provjerom znanja. U rujnu sljedeće školske godine (2014./2015.) proveden je test retencije znanja sa svim učenicima. Istraživanjem je utvrđeno da učenici koji su u učenju koristili konceptualnu mapu postižu statistički značajno bolje rezultate u odnosu na učenike koji su sadržaj učili frontalnim oblikom rada. Isti rezultat je dobiven i nakon provedenog testa retencije. Ovim radom prikazana je mogućnost primjene konceptualnih mapa u učenju i poučavanju sadržaja iz Biologije kao efikasne nastavne metode koja pridonosi postizanju konceptualnog razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski