Pregled bibliografske jedinice broj: 835125
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE, 2016., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, Split
CROSBI ID: 835125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE
(THE ELEMENTS OF CONTEXTUAL LEARNING AND TEACHING APPROACHES AS FACTORS OF SUCCESS OF TEACHING TECHNICAL CULTURE)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Mjesto
Split
Datum
28.06
Godina
2016
Stranica
248
Mentor
Bezjak, Jožica
Neposredni voditelj
Bezjak, Jožica
Ključne riječi
nastavni kontekst; kontekstualni pristup nastavi; kontekstualno učenje i poučavanje; stavovi i uvjerenja učitelja; tehnička kultura.
(teaching context; contextual approach to teaching; contextual teaching and learning; teachers' beliefs and attitudes; technology education.)
Sažetak
Zbog iskustvene i aplikativne prirode tehničkog odgoja i obrazovanja kakvoća nastavnog konteksta može presudno utjecati na ostvarivanje ciljeva nastave. U radu se stoga iznose relevantni teorijski i empirijski dosezi koji potkrepljuju značaj konteksta i kontekstualnog pristupa nastavi za razvoj učenika. Uviđajući problem optimizacije nastavnog konteksta u nastavi Tehničke kulture, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja važnosti izdvojenih kontekstualnih elemenata i pristupa za ostvarivanje općih ciljeva nastave Tehničke kulture. U istraživanje se krenulo od pretpostavke kako su pojedini kontekstualni elementi i pristupi važniji za ostvarivanje ciljeva nastave od drugih. U tom smislu su na slučajnom uzorku učitelja tehničke kulture ispitani učiteljski stavovi, čijom analizom je izdvojena hijerarhijsku strukturu važnosti kontekstualnih elemenata i pristupa. U takvoj strukturi rad učenika s alatima, materijalima, strojevima i uređajima zauzima dominantno mjesto, kao element koji najviše utječe na ostvarivanje ciljeva nastave. Uporaba modela, maketa i simulacija izdvojena je kao element s najvećim utjecajem na učenikovo poznavanje sadržaja, dok je učenikovo predstavljanje vlastitog rada izdvojeno kao najvažnije za upravljanje vlastitim učenjem, samoprocjenu i transferabilnost znanja. Rad učenika u učeničkim zadrugama, kampovima, vrtovima i radionicama ističe se kao cjeloviti pristup koji podjednako utječe na sve aspekte postignuća učenika, kao i rad u prikladnim radionicama i praktikumima. Provedba stručnih ekskurzija svoju važnost ima sa stajališta povezivanja sadržaja sa stvarnošću, razumijevanja pravila i vrijednosti rada i proizvodnje za zajednicu, shvaćanja važnosti izbora zanimanja te sagledavanja smisla tehnike i tehnologije. Važnost ostalih elemenata nastavnog konteksta procijenjena je kao mala i srednja, što znači da su manje ili tek parcijalno važni za ostvarivanje ciljeva nastave iz perspektive učitelja. U skladu s nalazima izdvojeni čimbenici predstavljaju ključne kontekstualne čimbenike uspješnosti nastave, koji nisu nadomjestivi drugima, te tako trebaju biti temelj za razvoj suvremene nastave Tehničke kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski