Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 835125

ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE


Purković, Damir
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE, 2016., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, Split


CROSBI ID: 835125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE
(THE ELEMENTS OF CONTEXTUAL LEARNING AND TEACHING APPROACHES AS FACTORS OF SUCCESS OF TEACHING TECHNICAL CULTURE)

Autori
Purković, Damir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu

Mjesto
Split

Datum
28.06

Godina
2016

Stranica
248

Mentor
Bezjak, Jožica

Neposredni voditelj
Bezjak, Jožica

Ključne riječi
nastavni kontekst; kontekstualni pristup nastavi; kontekstualno učenje i poučavanje; stavovi i uvjerenja učitelja; tehnička kultura.
(teaching context; contextual approach to teaching; contextual teaching and learning; teachers' beliefs and attitudes; technology education.)

Sažetak
Zbog iskustvene i aplikativne prirode tehničkog odgoja i obrazovanja kakvoća nastavnog konteksta može presudno utjecati na ostvarivanje ciljeva nastave. U radu se stoga iznose relevantni teorijski i empirijski dosezi koji potkrepljuju značaj konteksta i kontekstualnog pristupa nastavi za razvoj učenika. Uviđajući problem optimizacije nastavnog konteksta u nastavi Tehničke kulture, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja važnosti izdvojenih kontekstualnih elemenata i pristupa za ostvarivanje općih ciljeva nastave Tehničke kulture. U istraživanje se krenulo od pretpostavke kako su pojedini kontekstualni elementi i pristupi važniji za ostvarivanje ciljeva nastave od drugih. U tom smislu su na slučajnom uzorku učitelja tehničke kulture ispitani učiteljski stavovi, čijom analizom je izdvojena hijerarhijsku strukturu važnosti kontekstualnih elemenata i pristupa. U takvoj strukturi rad učenika s alatima, materijalima, strojevima i uređajima zauzima dominantno mjesto, kao element koji najviše utječe na ostvarivanje ciljeva nastave. Uporaba modela, maketa i simulacija izdvojena je kao element s najvećim utjecajem na učenikovo poznavanje sadržaja, dok je učenikovo predstavljanje vlastitog rada izdvojeno kao najvažnije za upravljanje vlastitim učenjem, samoprocjenu i transferabilnost znanja. Rad učenika u učeničkim zadrugama, kampovima, vrtovima i radionicama ističe se kao cjeloviti pristup koji podjednako utječe na sve aspekte postignuća učenika, kao i rad u prikladnim radionicama i praktikumima. Provedba stručnih ekskurzija svoju važnost ima sa stajališta povezivanja sadržaja sa stvarnošću, razumijevanja pravila i vrijednosti rada i proizvodnje za zajednicu, shvaćanja važnosti izbora zanimanja te sagledavanja smisla tehnike i tehnologije. Važnost ostalih elemenata nastavnog konteksta procijenjena je kao mala i srednja, što znači da su manje ili tek parcijalno važni za ostvarivanje ciljeva nastave iz perspektive učitelja. U skladu s nalazima izdvojeni čimbenici predstavljaju ključne kontekstualne čimbenike uspješnosti nastave, koji nisu nadomjestivi drugima, te tako trebaju biti temelj za razvoj suvremene nastave Tehničke kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Damir Purković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Purković, Damir
ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE, 2016., doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, Split
Purković, D. (2016) 'ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA UČENJU I POUČAVANJU KAO ČIMBENICI USPJEŠNOSTI NASTAVE TEHNIČKE KULTURE', doktorska disertacija, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2016}, pages = {248}, keywords = {nastavni kontekst, kontekstualni pristup nastavi, kontekstualno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, stavovi i uvjerenja u\v{c}itelja, tehni\v{c}ka kultura.}, title = {ELEMENTI KONTEKSTUALNOG PRISTUPA U\v{C}ENJU I POU\v{C}AVANJU KAO \v{C}IMBENICI USPJE\v{S}NOSTI NASTAVE TEHNI\v{C}KE KULTURE}, keyword = {nastavni kontekst, kontekstualni pristup nastavi, kontekstualno u\v{c}enje i pou\v{c}avanje, stavovi i uvjerenja u\v{c}itelja, tehni\v{c}ka kultura.}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Purkovi\'{c}, Damir}, year = {2016}, pages = {248}, keywords = {teaching context, contextual approach to teaching, contextual teaching and learning, teachers' beliefs and attitudes, technology education.}, title = {THE ELEMENTS OF CONTEXTUAL LEARNING AND TEACHING APPROACHES AS FACTORS OF SUCCESS OF TEACHING TECHNICAL CULTURE}, keyword = {teaching context, contextual approach to teaching, contextual teaching and learning, teachers' beliefs and attitudes, technology education.}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font