Pregled bibliografske jedinice broj: 834964
Profesionalna etika odgajatelja djece rane i predškolske dobi
Profesionalna etika odgajatelja djece rane i predškolske dobi // Kompetencije hrvatskog učitelja i odgajatelja-izazov za promjene / Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 162-173
CROSBI ID: 834964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna etika odgajatelja djece rane i predškolske dobi
(Professional ethics on preschool teachers)
Autori
Blanuša Trošelj, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije hrvatskog učitelja i odgajatelja-izazov za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicela ; Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
162-173
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
etički kodeks, odgajatelj, profesionalna etika
(ethical conduct, preschool teacher, professional ethics)
Sažetak
Današnji odgajatelj-profesionalac mora zadovoljiti mnogobrojne zahtjeve društva. Jedan od njih, a koji je i preduvjet za ostvarenje statusa profesionalca, je i postupanje u skladu s profesionalnom etikom. Kako nedostaje istraživanja na tom području, cilj ovog rada bio je utvrditi prepoznaju li odgajatelji neetičke situacije u svojem svakodnevnom radu i svoju ulogu u istima. To je učinjeno provođenjem upitnika među odgajateljima/studentima diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, a u dvije točke mjerenja, prije odslušanog predavanja, te nakon odslušanog predavanja i rada u radionici o profesionalnoj etici odgajatelja. Upitnik je obuhvaćao skalu procjene učestalosti zapažanja neetičkih postupaka odgajatelja, stručnih suradnika i ravnatelja, te samoprocjenu neetičkog postupanja. Drugi dio upitnika obuhvaćao je pitanja otvorenog tipa, a u kojem su odgajatelji opisivali konkretne situacije i svoje postupke. Utvrđene su statistički značajne razlike u ispitivanju na svim česticama upitnika. Rezultati ukazuju na potrebu educiranja odgajatelja u području profesionalne etike kako bi broj neetičkih postupaka u radu odgajatelja bio smanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija