Pregled bibliografske jedinice broj: 834606
Znanje djece osnovnoškolske dobi prije i nakon edukacije o zaslađenim napitcima
Znanje djece osnovnoškolske dobi prije i nakon edukacije o zaslađenim napitcima, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 834606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje djece osnovnoškolske dobi prije i nakon edukacije o zaslađenim napitcima
(Knowledge of primary school children about sugar sweetened beverages before and after education)
Autori
Prah, Juliana Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2016
Stranica
35
Mentor
Rumbak, Ivana
Ključne riječi
zaslađeni napitci; edukacija; djeca; dodani šećer
(sugar sweetened beverages; education; children; added sugar)
Sažetak
Konzumacija zaslađenih napitaka povezuje se s pretilošću i bolestima poput ateroskleroze, dijabetesa tipa 2, hipertenzije. Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti učinkovitost kratke edukacije na znanje o sadržaju šećera u različitim vrstama zaslađenih napitaka i njihovom mogućem djelovanju na zdravlje. U istraživanju su sudjelovali učenici 5. razreda osnovne škole u Karlovcu. Edukacija u trajanju od 45 minuta, sastojala se od niza aktivnosti prilagođene djeci tog uzrasta. Neposredno prije edukacije učenici su ispunjavali upitnik o učestalosti unosa pića te upitnik znanja o unosu dodanih šećera odnosno poželjnom odabiru napitaka. Isti upitnik znanja učenici su ispunili nakon edukacije. Najbolje znanje učenici su pokazali na pitanju o učestalosti konzumacije vode, a najslabije na pitanje o preporukama za unos šećera. Utvrđeno je poboljšanje u broju točnih odgovora nakon edukacije (p<0, 05). Buduća istraživanja trebala bi uključiti veći broj ispitanika te uključiti intervencije koje bi poticale na smanjenje unosa dodanog šećera odnosno zaslađenih napitaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Prehrambena tehnologija