Pregled bibliografske jedinice broj: 834283
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije // Društvena istraživanja, 25 (2016), 3; 371-392 doi:10.5559/di.25.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 834283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
(Job satisfaction and burnout in teachers : The importance of principal support and work motivation)
Autori
Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Knežević, Ivana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 25
(2016), 3;
371-392
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji ; percipirana podrška ravnatelja ; radna motivacija ; zadovoljstvo poslom ; sagorijevanje
(teachers ; perceived principal support ; work motivation ; job satisfaction ; burnout)
Sažetak
S obzirom na suvremeni društveni kontekst u kojem profesionalna uloga učitelja postaje sve zahtjevnija i kompleksnija, a ujedno i podcjenjenija, zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu učitelja nameću se kao izuzetno važne teme, kako teorijski, tako i praktično. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako doprinosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1892 učitelja razredne (N=856) i predmetne nastave (N=1036), zaposlena u 101 osnovnoj školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom uzorku je 12 % sudionika bilo muškog spola. Prosječna dob sudionika iznosila je 41.7 godina (SD=10, 2), a radni staž 15.7 godina (SD=10.7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i korištene mjere radne motivacije značajno doprinose objašnjenju zadovoljstva poslom i oba korištena aspekta sagorijevanja na poslu (emocionalna iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera. Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju nezadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus