Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 834283

Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije


Slišković, Ana; Burić, Irena; Knežević, Ivana
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije // Društvena istraživanja, 25 (2016), 3; 371-392 doi:10.5559/di.25.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 834283 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
(Job satisfaction and burnout in teachers : The importance of principal support and work motivation)

Autori
Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Knežević, Ivana

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 25 (2016), 3; 371-392

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji ; percipirana podrška ravnatelja ; radna motivacija ; zadovoljstvo poslom ; sagorijevanje
(teachers ; perceived principal support ; work motivation ; job satisfaction ; burnout)

Sažetak
S obzirom na suvremeni društveni kontekst u kojem profesionalna uloga učitelja postaje sve zahtjevnija i kompleksnija, a ujedno i podcjenjenija, zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu učitelja nameću se kao izuzetno važne teme, kako teorijski, tako i praktično. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako doprinosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1892 učitelja razredne (N=856) i predmetne nastave (N=1036), zaposlena u 101 osnovnoj školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom uzorku je 12 % sudionika bilo muškog spola. Prosječna dob sudionika iznosila je 41.7 godina (SD=10, 2), a radni staž 15.7 godina (SD=10.7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i korištene mjere radne motivacije značajno doprinose objašnjenju zadovoljstva poslom i oba korištena aspekta sagorijevanja na poslu (emocionalna iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera. Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju nezadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
5035

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ana Slišković (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Slišković, Ana; Burić, Irena; Knežević, Ivana
Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije // Društvena istraživanja, 25 (2016), 3; 371-392 doi:10.5559/di.25.3.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Slišković, A., Burić, I. & Knežević, I. (2016) Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije. Društvena istraživanja, 25 (3), 371-392 doi:10.5559/di.25.3.05.
@article{article, author = {Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Buri\'{c}, Irena and Kne\v{z}evi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {371-392}, DOI = {10.5559/di.25.3.05}, keywords = {u\v{c}itelji, percipirana podr\v{s}ka ravnatelja, radna motivacija, zadovoljstvo poslom, sagorijevanje}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.25.3.05}, volume = {25}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod u\v{c}itelja : va\v{z}nost podr\v{s}ke ravnatelja i radne motivacije}, keyword = {u\v{c}itelji, percipirana podr\v{s}ka ravnatelja, radna motivacija, zadovoljstvo poslom, sagorijevanje} }
@article{article, author = {Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Buri\'{c}, Irena and Kne\v{z}evi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {371-392}, DOI = {10.5559/di.25.3.05}, keywords = {teachers, perceived principal support, work motivation, job satisfaction, burnout}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.25.3.05}, volume = {25}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Job satisfaction and burnout in teachers : The importance of principal support and work motivation}, keyword = {teachers, perceived principal support, work motivation, job satisfaction, burnout} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font