Pregled bibliografske jedinice broj: 834234
Uvođenje tramvaja u sustav javnog gradskog prijevoza grada Skoplja - 1. faza
Uvođenje tramvaja u sustav javnog gradskog prijevoza grada Skoplja - 1. faza, 2016., diplomski rad, diplomski, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 834234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvođenje tramvaja u sustav javnog gradskog prijevoza grada Skoplja - 1. faza
(Tramway integration in Skopje public transport system - Phase 1)
Autori
Delić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2016
Stranica
46 stranica + 26 priloga
Mentor
Lakušić, Stjepan
Neposredni voditelj
Ahac, Maja
Ključne riječi
Javni gradski prijevoz; Skoplje; tramvajski kolosijeci; idejno rješenje
(Public transport; Skopje; rram tracks; conceptual design)
Sažetak
U Skoplju, glavnom gradu Republike Makedonije koji danas broji više od pola milijuna stanovnika, već se trideset godina raspravlja o mogućnostima uvođenja tramvaja, lake željeznice ili metro-a u sustav javnog gradskog prijevoza. Taj se sustav trenutno oslanja na vozni park od oko 500 gradskih autobusa te više od 20 tvrtki za pružanje taksi usluga. Budući da je tračnički promet prepoznat kao budućnost ekološki održivog javnog prijevoza, u Strategiji razvoja javnog gradskog prijevoza u Skoplju za razdoblje 2008-2018 utvrđen je koncept uvođenja tračničkog sustava s definiranim koridorima budućih linija, koje bi činile koordiniranu i integriranu cjelinu s postojećim autobusnim sustavom. Opći cilj ovog koncepta je, pored rješenja prometnih i okolišnih problema, promicanje gospodarskog i društvenog razvoja grada Skoplja, kao i poboljšanje ozračja za ulaganje u sektor transporta . U radu su prikazane osnovne projektne, prometne i ekonomske karakteristike idejnog rješenja triju mogućih varijanti prve faze uvođenja tračničkog sustava. Riječ je o idejnom rješenju izgradnje dvokolosiječnih tramvajskih pruga, širine kolosijeka 1000 mm, koje se, prema Strategiji i GUP-u grada Skoplja, protežu od zapadnog dijela grada i naselja Saraj do istočnog dijela grada i naselja Novo Lisiče. Kolosijeci su smješteni u koridorima postojećih cestovnih prometnica. Izrada navedenog idejnog rješenja predstavlja prvi korak analize mogućnosti uvođenja i karakteristika različitih varijanti tračničkih sustava u skopski javni gradski prijevoz.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb