Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 833789

Obilježja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na učenika


Krištofić, Kristina
Obilježja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na učenika, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 833789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na učenika
(Characteristics of Social Forms of Work in Student-centred Teaching)

Autori
Krištofić, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2016

Stranica
68

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
kvalitativno istraživanje; nastava usmjerena na učenika; socijalni oblici rada; strategije učenja
(learning strategies; qualitative research; social forms of work; student-centred teaching)

Sažetak
Nastava je proces dok su učenici i nastavnici subjekti i sudionici toga procesa. Od mnogobrojnih ciljeva i načela koje nastava kao takva podrazumijeva moguće je izdvojiti važnost primjerenosti i smislenosti kako bi se sudionicima omogućilo kvalitetno i optimalno sudjelovanje u njoj. Kako bi takav cilj bio ostvariv, potrebno je uzeti u obzir osobine, mogućnosti, sposobnosti i potrebe sudionika nastavnoga procesa. S obzirom na to da su učenici ti koji se nalaze u položaju odgajanika, nastavni je proces poželjno kreirati i usmjeravati upravo prema njima. To je moguće činiti planirajući i individualizirajući sadržaje, aktivnosti, metode, strategije i oblike rada prema onome što njima u određenom trenutku treba i donosi dobrobit u odgojno-obrazovnom smislu držeći se pritom propisanih okvira. Istraživanjem se željelo provjeriti oblikuje li državna škola nastavu prema potrebama učenika, odnosno, usmjerava li je prema njima te koriste li nastavnici u nastavi različite socijalne oblike rada ili je nastava još uvijek pretežno frontalna. Podaci istraživanja dobiveni su na temelju opažanja nastavnih satova tijekom pet radnih dana u dva razredna odjeljenja jedne osnovne škole, i to u obliku bilježaka u za to prethodno pripremljenim tablicama. Rezultati istraživanja pokazuju kako u nastavi još uvijek dominira frontalni oblik rada dok su ostali socijalni oblici rada slabo ili nikako zamijećeni što dovodi do zaključka kako se nastava još uvijek ne usmjerava na učenike te su oni pretežito pasivni sudionici u njoj. Iako se nastavnike potiče na korištenje aktivirajućih strategija učenja i suradničkih oblika rada te unatoč sve većoj želji za reformama u školstvu, nije se lako odmaknuti od dugogodišnje tradicije poučavanja. Sve u svemu, daljnje isticanje prednosti aktivnoga i suradničkoga učenja te osiguravanje potrebnih materijalnih uvjeta, nedvojbeno su nužni kao korak prema suvremenoj i aktivnoj, učenicima usmjerenoj nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krištofić, Kristina
Obilježja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na učenika, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Krištofić, K. (2016) 'Obilježja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na učenika', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{s}tofi\'{c}, Kristina}, year = {2016}, pages = {68}, keywords = {kvalitativno istra\v{z}ivanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika, socijalni oblici rada, strategije u\v{c}enja}, title = {Obilje\v{z}ja socijalnih oblika rada u nastavi usmjerenoj na u\v{c}enika}, keyword = {kvalitativno istra\v{z}ivanje, nastava usmjerena na u\v{c}enika, socijalni oblici rada, strategije u\v{c}enja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kri\v{s}tofi\'{c}, Kristina}, year = {2016}, pages = {68}, keywords = {learning strategies, qualitative research, social forms of work, student-centred teaching}, title = {Characteristics of Social Forms of Work in Student-centred Teaching}, keyword = {learning strategies, qualitative research, social forms of work, student-centred teaching}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font