Pregled bibliografske jedinice broj: 833786
Mišljenja budućih učitelja o domaćoj zadaći u primarnom obrazovanju
Mišljenja budućih učitelja o domaćoj zadaći u primarnom obrazovanju, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 833786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja budućih učitelja o domaćoj zadaći u primarnom obrazovanju
(Opinions of Pre-Service Teachers on Homework in Primary Education)
Autori
Vinko, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
30
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
domaća zadaća; osnovna škola; učenici
(elementary school; homework; pre-service teachers)
Sažetak
S obzirom na školu i sredinu u kojoj poučavaju učitelji imaju različita mišljenja o potrebi domaće zadaće. Većina učitelja u svijetu još uvijek učenicima zadaje domaće zadaće, no neki uviđaju suvišnost i nedostatke istih i polako ih ukidaju. Zbog aktualne dileme o potrebi domaće zadaće, nastala je želja za ispitivanjem mišljenja i stavova budućih učitelja o tom pitanju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u stavovima o domaćoj zadaći kod budućih učitelja s obzirom na spol, godinu studija i prebivalište. U provedenom istraživanju sudjelovalo je 146 studenata Učiteljskog fakulteta u Čakovcu koji su ispunjavali anonimni upitnik. Rezultati pokazuju da i ženski i muški budući učitelji, bez obzira na prebivalište, smatraju da domaću zadaću ne treba ukinuti jer je u većini slučajeva korisna, ali da je učenici rade pod prisilom. S obzirom na studijsku godinu budućih učitelja, pokazalo se da budući učitelji 2., 3., 4. i 5. studijske godine smatraju da je domaća zadaća uglavnom korisna, ali da se ona ipak radi pod prisilom. Razilaženje u mišljenju dolazi kod pitanja ukidanja domaće zadaće, gdje budući učitelji 2., 3. i 4. studijske godine smatraju da treba zadržati domaću zadaću, za razliku od budućih učitelja 5. studijske godine koji su neodlučni treba li je zadržati ili ukinuti. U rezultatima je vidljivo da se budući učitelji viših studijskih godina sve manje slažu da treba zadržati domaću zadaću. Reformom kurikuluma te nastavnog plana i programa, kao i poboljšanjem financijskih uvjeta u školstvu, učitelji bi s učenicima stigli više napraviti za vrijeme nastave. Preporuča se da učitelji učenicima ostave na izbor žele li i koliko će domaće zadaće pisati izvan škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb