Pregled bibliografske jedinice broj: 832622
Darovitost, obrazovanje i razvojni miljokazi: sposobnost, kompetentnost, ekspertnost, eminentnost
Darovitost, obrazovanje i razvojni miljokazi: sposobnost, kompetentnost, ekspertnost, eminentnost // Izazovi u radu s djecom i mladima - Državni višednevni skup za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije u organizaciji AZOO. Voditelj: dr.sc. Vesna Ivasović, Viša savjetnica za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije
Varaždinske Toplice, Hrvatska, 2016. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 832622 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Darovitost, obrazovanje i razvojni miljokazi: sposobnost, kompetentnost, ekspertnost, eminentnost
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Izazovi u radu s djecom i mladima - Državni višednevni skup za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije u organizaciji AZOO. Voditelj: dr.sc. Vesna Ivasović, Viša savjetnica za stručne suradnike psihologe i nastavnike psihologije
Mjesto i datum
Varaždinske Toplice, Hrvatska, 12.09.2016. - 14.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
darovitost; obrazovanje darovitih; kreativno-produktivna darovitost
(/)
Sažetak
Cilj je ovoga plenarnog predavanja bio prenijeti poruku snažne potrebe integracije obrazovanja darovitih u širu sliku obrazovanja osoba u skladu s njihovim sposobnostima i interesima. Plenarno je predavanje oblikovano unutar teorijskoga okvira o darovitosti i obrazovanju za darovita ponašanja, s ključnim korištenim izvorima poput Renzulli (1978), Subotnik, Olszewski-Kubilius, & Worrell (2011) i APA-inih Top20 psihologijskih principa za obrazovanje. U predavanju je naglasak stavljen na potrebu podizanja kvalitete obrazovanja u skladu sa sposobnostima, na način da je potrebno eksplicirati definicije darovitosti koje kao edukatori koristimo, ne mistificirati darovitost ili reducirati na jednu mjeru, primjenjivati suvremene pristupe u školi propisane za rad s darovitima (plus istraživanje, interdisciplinarni pristup, i učenje rješavanjem problema), kao i prepoznati nužnost razvoja pojedinaca, zajednice i kulture i preuzeti odgovornost u obrazovanju za razvoj darovitih ponašanja u djece i odraslih. Kako su obrazovanje i kreativnost (uključujući i ekstenzije kreativnosti u inovativnost i poduzetništvo) povezane pojašnjeno je kroz prikaz recentnih rezultata autorskih istraživanja (Rački, 2015a, 2015b ; Rački, Bakota, & Flegar, 2015 ; Rački, Katalenić, & Gregorović, 2015). Neke su od obrazovnih poruka prenesenih ovim plenarnim predavanjem sljedeće: edukatori bi trebali biti inkluzivniji u identifikacijskim kriterijima, posebice kad identifikacija znači dobivanje obrazovne usluge, kad je to moguće, posve izbjegavati klinički pristup obrazovanju darovitih (cut-off, jer darovitost nije patologija i ne postoji apsolutna nepogrješivost predikcije) te obrazovati za izvrsnost i kreativnost. Izvrsnost je transparentna kriterijska mjera u obrazovanju darovitih, a posao edukatora je pružati prilike i podržavati razvoj u smjeru ulaganja sposobnostiu razvoj kompetencija, do razine ekspertnosti, odnosno konačno, ekstenzivno socijalno vrjednovane eminentnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)