Pregled bibliografske jedinice broj: 830473
Socijalizacija djece u predškolskim ustanovama
Socijalizacija djece u predškolskim ustanovama // Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive / Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana (ur.).
Osijek: Dječji vrtić Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J.Strossmayer u Osijeku, 2016. str. 155-162 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 830473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalizacija djece u predškolskim ustanovama
(Socialization of Children in Preschool)
Autori
Kokanović, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive
/ Mlinarević, Vesnica ; Vonta, Tatjana ; Borovac, Tijana - Osijek : Dječji vrtić Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta J.J.Strossmayer u Osijeku, 2016, 155-162
ISBN
978-953-97823-8-0
Skup
5. međunarodni stručni i znanstveni skup "Rani i predškolski odgoj i obrazovanje - izazovi i perspektive#
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.06.2016. - 04.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalizacija djece ; predškolska ustanova ; socijalne kompetencije ; problemi u ponašanju djece ; odgojitelji
(socialization of children ; social competence ; behavioral problems of children ; educators)
Sažetak
Poticanje socijalnog razvoja pojedinca primarno se veže uz poticanje razvoja socijalnih kompetencija. Rano djetinjstvo životno je razdoblje u kojem se razvijaju socijalne kompetencije te je odgojitelj uz roditelje ključna osoba u poticanju njihova razvoja kod djece. Temelji sposobnosti djelotvornog funkcioniranja u socijalnim kontekstima polažu se upravo u tom razdoblju stoga predškolska ustanova ima za cilj unaprijediti poticanje, ostvarivanje i razvijanje socijalnih kompetencija kao integrativnog djela predškolskog kurikuluma. Kod djece u dobi od četiri do šest godina života mogu se javiti emocionalni problemi koji uključuju poteškoće u samokontroli i agresivnosti, socijalnim odnosima i emocionalnom razvoju. Sva ta ponašanja mogu ukazivati na buduće probleme u ponašanju djece. Da bi se to spriječilo potrebno je poticati cjelokupan razvoj djeteta od najranije dobi te staviti naglasak na socijalizaciju i razvoj socijalnih kompetencija djece. Brojna istraživanja pokazuju da socijalne kompetencije usvojene u predškolskoj dobi ostaju stabilne i u školskoj dobi.Ovaj rad ima za cilj elaborirati važnost uključivanja djece u institucijski kontekst radi unaprjeđenja, poticanja i razvoja socijalnih kompetencija te dati pregled nekih istraživanja suvremenih autora u znanstvenoj literaturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija