Pregled bibliografske jedinice broj: 830443
Implementacija zavičajnih tema u razrednom kurikulumu na temeljima održivog razvoja.
Implementacija zavičajnih tema u razrednom kurikulumu na temeljima održivog razvoja. // Znanstveno-stručni skup ''Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske'', Zbornik radova / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2016. str. 175-183 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 830443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija zavičajnih tema u razrednom kurikulumu na temeljima održivog razvoja.
(Implementation of local issues in the classroom based curriculum sustainable development)
Autori
Šuvar, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Znanstveno-stručni skup ''Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske'', Zbornik radova
/ Radeka, Igor - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2016, 175-183
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Znanstveno-stručni skup ''Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske''
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12-13.5.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
kulturna baština ; kurikulum ; strategije ; metode ; zavičajne teme
(cultural heritage ; curriculum ; strategies ; methods ; domestic subjects)
Sažetak
Rad obrađuje problematiku zavičajnih tema u kontekstu nastavnih sadržaja početnog školovanja, planiranja i povezivanja kao faktora suvremene škole s naglaskom na metodama i strategijama odgojno-obrazovnog procesa. Izazovi suvremenog doba iziskuju promjenu pripreme učenika za život. Ona prije svega podrazumijeva povezivanje zavičajnih sadržaja s kurikulumskim ciljevima, transformaciju krutog nastavno-satno- predmetnog sustava u fleksibilniji, otvoreniji, učenicima prihvatljiviji organizacijski oblik rada. Razvoj divergentnog mišljenja, stvaralačkih sposobnosti i stjecanja kompetencija u zavičajnim sadržajima u funkciji je održivog razvoja. Očuvanje zavičajnosti na temeljima suvremenosti ima zadaću osposobljavanja pojedinca za odabir metodičkih putova najprihvatljivijih osobnim interesima. Načelo različitosti sadržaja i ishodi učenja usko su povezani s različitim oblicima i metodama rada. U tako definiranoj strategiji može se nazirati međupredmetno planiranje i povezivanje sa ciljem stjecanja znanja vlastitim misaonim aktivnostima.Strategije i koncepti, povezivanje zavičajnih sadržaja i učenje na neposrednim izvorima svekolikog baštinskog nasljeđa zadaća je nastavnog i školskog kurikuluma. Odabir sadržaja treba se temeljiti na didaktičko- metodičkom planiranju i analiziranju ciljeva, očekivanja i ishoda. Aktivno sudjelovanje učenika u kreiranju odgojno-obrazovnog procesa promatranjem, istraživanjem, otkrivanjem, iskustvenim učenjem i izborom različitih nastavnih aktivnosti u izvornoj, neposrednoj okolini pridonosi novim spoznajama, stjecanju novih vještina, navika i sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA