Pregled bibliografske jedinice broj: 829913
Šestogodišnjak u obveznom obrazovanju
Šestogodišnjak u obveznom obrazovanju // Škola, odgoj i učenje za budućnost / Jurčević Lozančić, Anka i Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 385-396 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 829913 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šestogodišnjak u obveznom obrazovanju
(Six-year-old pupil in compulsory education)
Autori
Šarančić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola, odgoj i učenje za budućnost
/ Jurčević Lozančić, Anka i Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011, 385-396
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
šestogodišnjak; sedmogodišnjak; obvezno školovanje; primarno obrazovanje; nastava; kurikulum; spremnost za školu
(six-year-old pupil; seven-year-old pupil; compulsory schooling; primary education; teaching; curriculum; school readiness)
Sažetak
Osnovni je uvjet upisa u prvi razred primarnog obrazovanja spremnost za školu. Značenje pojma spremnosti za školu mijenjalo se tijekom vremena: od zrelosti kao posljedice spontanog sazrijevanja do spremnosti škole za prihvat djece različitih oblika i stupnjeva razvoja. U radu se opisuju psihičke razlike između šestogodišnjaka i sedmogodišnjaka, polaznika prvog razreda primarnog obrazovanja. Razrađene su kurikulumske odrednice nastave sa šestogodišnjacima. Cilj rada je deskriptivnim komparativnim istraživanjem usporediti način školskog funkcioniranja 81 šestogodišnjaka i 81 sedmogodišnjaka u prvom razredu. O njihovom su funkcioniranju (elementima pažnje, emocionalne zrelosti i stabilnosti, socijalne zrelosti, motorici i kognitivnom funkcioniranju) ispitane njihove razrednice, učiteljice razredne nastave. Zaključak je da šestogodišnjaci u odnosu na sedmogodišnjake imaju više poteškoća u školskom funkcioniranju i to u području grafomotorike, pažnje te u nesamostalnosti u individualnom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb