Pregled bibliografske jedinice broj: 829863
Odgojno-obrazovni aspekti igre djece i roditelja u obitelji
Odgojno-obrazovni aspekti igre djece i roditelja u obitelji // Dijete, igra, stvaralaštvo. Zbornik radova znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom / Ivon, H., Mendeš, B. (ur.).
Split: Filozofski fakultet Split, Savez društva „Naša djeca“, 2016. str. 203-211 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 829863 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovni aspekti igre djece i roditelja u obitelji
(Educational aspects of children and parents’ play in a family)
Autori
Visković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete, igra, stvaralaštvo. Zbornik radova znanstvene konferencije s međunarodnom suradnjom
/ Ivon, H., Mendeš, B. - Split : Filozofski fakultet Split, Savez društva „Naša djeca“, 2016, 203-211
ISBN
978-953-7395-94-0
Skup
Dijete, igra, stvaralaštvo. Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dobrobit djece ; uloga majke i oca ; zajedničko obiteljsko vrijeme
(welfare of children ; role of mother and father ; common family time)
Sažetak
Suvremeni ritam života, zaposlenost roditelja i uključenost djece rane i predškolske dobi u odgojno-obrazovne institucije determinira zajedničko obiteljsko vrijeme. Kvalitetno zajedničko vrijeme doprinosi povezanosti članova obitelji, potiče otvorenu međusobnu komunikaciju, prilagodljivost i suradnju te smanjuje mogućnost održavanja trajnih konflikata. Uključenost roditelja u igru s djecom povoljno djeluje na dječje kognitivne i socio-emocionalne kompetencije te smanjuje pojavnosti poremećaja u ponašanju. Igra djece i roditelja, kao bazična obiteljska aktivnost, doprinosi osjećaju sigurnosti djece, emocionalne povezanosti i bliskosti članova obitelji, a ostvaruje se kroz predvidljiva obiteljska iskustva. Načini provođenja zajedničkog vremena obitelji, kao i same igre, zavise o socio-kulturalnom i ekonomskom kontekstu obitelji, životnim navikama i vrijednosnim orijentacijama, ali i pojedinim fazama životnog ciklusa obitelji. Najznačajnije je u periodu rane i predškolske dobi. Majke češće planiraju i organiziraju zajedničke igre s djecom koje su mirnije i potiču socio-emocionalni razvoj. Očevi u prosjeku provode značajno manje vremena u igri s djecom, a prednost daju pokretnim igrama. "Zaigran" pristup očeva može biti poticajan za djetetov školski uspjeh i kreativnost. Istodobno, pojedina istraživanja ukazuju da roditelji jednako procjenjuju zadovoljstvo sudjelovanjem u igri s djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija