Pregled bibliografske jedinice broj: 829544
Učitelj kao moderator sustava vrjednovanja
Učitelj kao moderator sustava vrjednovanja // Suvremena pitanja, 11-12 (2011), 6; 88-105 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 829544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj kao moderator sustava vrjednovanja
(Teacher as a moderator of system evaluation)
Autori
Šuvar, Vedrana
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) 11-12
(2011), 6;
88-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
praćenje; procjenjivanje; školska ocjena; vrednovanje; učenik; učitelj
(monitoring; asssessment; school mark; evaluation; pupil; teacher)
Sažetak
Da bismo kvalitetno, objektivno donijeli prosudbu o postignutim kompetencijama učenika kroz određeno odgojno-obrazovno razdoblje potrebno je kontinuirano pratiti rad svakog učenika, provjeravati i vrednovati. Unatoč dogovorenim pedagoškim pravilima koja svaka školska ustanova treba uvažavati, a koja su ugrađena i u kurikulumske sadržaje, vrednovanje kao sustavno praćenje i ocjenjivanje učeničkih kompetencija još uvijek posjeduje velike razlike u ocjenjivanju i ocjenjivačkim kriterijima. Školska ocjena kao temeljna kategorija vrednovanja ne smije biti samo mjerna jedinica za ocjenjivanje učeničkog znanja iz pojedinog predmeta. Ocjena treba biti u funkciji objektivnog procjenjivanja svih kompetencija koje je učenik postigao, služeći kao relevantan instrument za vrednovanje i evaluaciju učeničkog uspjeha. Ocjenjivanje je mjerenje, a mjerenje je, matematički gledano uspoređivanje dviju veličina od kojih jednu predstavlja jedinica za mjerenje veličine, a drugu objekt mjerenja, u odgojno-obrazovnom procesu, učenika. Na školsko ocjenjivanje utječe niz čimbenika koji u većoj ili manjoj mjeri bili objektivno zadani od institucija ili subjektivno u trenutku vrednovanja kategorizirani od strane učitelja utječu na školsko ocjenjivanje i ocjenu kao mjernu jedinicu učenikovih postignutih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA