Pregled bibliografske jedinice broj: 829520
Moderacijska uloga poduzetničke samoefikasnosti u modelu predviđanja poduzetničkih namjera studenata
Moderacijska uloga poduzetničke samoefikasnosti u modelu predviđanja poduzetničkih namjera studenata // VI. znanstveno-stručni skup "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici“ / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 829520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moderacijska uloga poduzetničke samoefikasnosti u modelu predviđanja poduzetničkih namjera studenata
Autori
Jakopec, Ana ; Sušanj, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VI. znanstveno-stručni skup "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici“
/ Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 33-33
ISBN
978-953-314-085-8
Skup
VI. znanstveno-stručni skup "Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici“
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
poduzetnička samoefikasnost ; poduzetničke namjere
Sažetak
Nalazi većeg broja provedenih istraživanja pokazuju da izražene poduzetničke tendencije, sposobnosti i sklonosti (PTSS) dovode do poduzetničkih namjera studenata upravo zbog toga što studenti poduzetništvo doživljavaju poželjnom opcijom te se smatraju sposobnima upustiti u poduzetničke aktivnosti. Ipak, teško je reći koji je od navedenih razloga važniji, odnosno postoji li među njima uopće razlika, posebice stoga što se poželjnost poduzetništva i poduzetnička samoefikasnost u pravilu istovremeno uključuju kao medijatori analize odnosa PTSS i poduzetničkih namjera studenata. Upravo zato cilj je ovoga istraživanja provjeriti moderacijsku ulogu doživljene poduzetničke samoefikasnosti u modelu predviđanja poduzetničkih namjera studenata. Preciznije, ovim se radom nastoji provjeriti učinak poduzetničke samoefikasnosti na snagu odnosa između PTSS, poželjnosti poduzetništva i poduzetničke namjere. Rezultati provedene analize puta još jednom su potvrdili rezultate dosadašnjih istraživanja i pokazali da PTSS pozitivno doprinose poduzetničkim namjerama studenata zato što studenti poduzetništvo doživljavaju poželjnim. Ipak, dodatnom je analizom utvrđeno da stupanj doživljene poduzetničke samoefikasnosti moderira ovaj medijacijski odnos. Preciznije, PTSS, preko poželjnosti poduzetništva značajno slabije predviđaju poduzetničke namjere studenata ukoliko se studenti u manjoj mjeri doživljavaju sposobnima upustiti u poduzetnički pothvat, nego što je to slučaj kada studenti snažno vjeruju u svoje poduzetničke sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=535 studenata diplomskih studija ekonomskih i neekonomskih usmjerenja. Navedeni su rezultati replicirani i na uzorku od N=309 učenika srednjih strukovnih škola i gimnazija u Osijeku. Raspravlja se o načinima na koje se, tijekom formalnog obrazovanja, može pozitivno djelovati na poduzetničku samoefikasnost srednjoškolaca i studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Osijek