Pregled bibliografske jedinice broj: 829366
Sigurnost opskrbe plinom u Europi - Koliko je Hrvatska (ne) spremna za primjenu Uredbe (EU) 994/2010 ? (II dio)
Sigurnost opskrbe plinom u Europi - Koliko je Hrvatska (ne) spremna za primjenu Uredbe (EU) 994/2010 ? (II dio) // EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika, 21 (2013), 3; 132-135 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 829366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sigurnost opskrbe plinom u Europi - Koliko je Hrvatska (ne) spremna za primjenu Uredbe (EU) 994/2010 ? (II dio)
(Is Croatia (un)prepared for the application of EU Gas Security of Supply Regulation 994/2010?)
Autori
Zvonimir, Jerolimov ; Pavlović, Darko
Izvornik
EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika (1330-0628) 21
(2013), 3;
132-135
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Prirodni plin; Direktiva 994/2010/EU; Preventivni akcijski plan; Intervencijski plan; N-1 standard infrastrukture; operator plinskog transportnog sustava
(Natural gas; Directive 994/2010/EC; Preventive action plan; Emergency plan; N-1 standard infrastructure; gas transmission system operator)
Sažetak
Obveze koje za članice Europske unije proizlaze iz Uredbe (EU) 994/2010 o mjerama za očuvanje sigurnosti opskrbe plinom su: definirati tijelo zaduženo za njezinu primjenu i provedbu (implementaciju) ; definirati zaštićene kupce ; instalirati dvosmjerni protok plina na graničnim prijelazima (ako je moguće) ; pridržavati se i osigurati infrastrukturni standard N - 1 i standarde opskrbe ; provesti procjenu rizika ; formulirati (zajednički) preventivni i akcijski plan. Prvi korak u implementiranju Uredbe 994/2010 je kvalitetna procjena rizika. Pri tome treba posebno naglasit da nadležno tijelo (koje je pojedina zemlja EU-a imenovala za osiguranje ispunjenja mjera iz Uredbe) treba provesti potpunu procjenu rizika koji utječu na sigurnost u opskrbi plina. Infrastrukturni standard N - 1 i standardi opskrbe plinom dio su procjene rizika koji mora obaviti svaka članica EU-a. Nakon što pojedina članica EU-a obavi procjenu rizika, pristupa izradi preventivnog akcijskog i intervencijskog plana. Potom se oni dostavljaju Europskoj komisiji na uvid i ona provjerava jesu li oni u skladu sa zakonodavstvom EU-a, odnosno jesu li u skladu s duhom solidarnosti i smanjuje li se njima u konačnici rizik. Hrvatska kao 28. članica EU-a mora implementirati Uredbu (EU) 994/2010, pri čemu se Uredba mora implementirati na osnovi kvalitetne kvantativne procjene rizika ( prvi i ključan dio njene primjene) jer samo iz toga proizlaze kvalitetni Preventivan akcijski plan i Intervencijski plan, a za što kvalitetnije planove treba ostvariti sigurnost opskrbe kvalitetnim tržišnim i netržišnim mjerama. U tom smislu, u ovom radu autori su pokušali iskustvenom procjenom te nakon detaljne ekspertne analize i pregleda podataka iz stručne literature na primjeru Republike Hrvatske vrlo zorno dali kvalitativan izračun i prikaz vjerojatnosti 4 potencijalno moguća scenarija, pri tome naglašavajući da potencijalnih scenarija za Republiku Hrvatsku je mnogo više.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo