Pregled bibliografske jedinice broj: 829250
Dijalektalna dječja književnost – perspektive i pristupi
Dijalektalna dječja književnost – perspektive i pristupi // Zbornik radova sa znanstvenoga kolokvija povodom 70. obljetnice rođenja i znastvenoga doprinosa Stjepana Hranjeca / Kos-Lajtman, A. (ur.).
Zagreb : Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 19-26 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 829250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalektalna dječja književnost – perspektive i pristupi
(Dialect children's literature - perspectives and approaches)
Autori
Kos-Lajtman, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa znanstvenoga kolokvija povodom 70. obljetnice rođenja i znastvenoga doprinosa Stjepana Hranjeca
/ Kos-Lajtman, A. - Zagreb : Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 19-26
ISBN
987-953-8115-00-4
Skup
Znanstveni kolokvij povodom 70. obljetnice života i rada Stjepana Hranjeca
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 21.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dijalektalna dječja književnost; dijalekt; regionalna književnost; zavičaj; društvene institucije
(dialectal Croatian children's literature; dialect; regional literature; local/native; social institutions)
Sažetak
Rad se bavi dijalektalnom hrvatskom dječjom književnošću kao fenomenom koji je s jedne strane kontekstualiziran dijalektalnom književnošću općenito i razlikovnom ulogom dijalekta u odnosu na standard, a s druge strane dječjom književnošću kao takvom i njezinim specifičnostima. Daje se osvrt na najznačajnije znanstvene pristupe i autore u kontekstu hrvatske znanosti o književnosti koji otkrivaju slojevitost i složenost problematike. Dijalektalna dječja književnost promatra se kao dio regionalne i/ili zavičajne književnosti, ali se s njome ne izjednačava, već se nastoje objasniti njihove srodnosti i razlike. Fenomen dijalektalne dječje književnosti promatra se u kontekstu suvremene znanosti, ali i drugih društvenih institucija koje bi se njome trebale baviti – kao što su mediji i obrazovni sustav – te se ukazuje na (ne)adekvatnost njezina tretmana s obzirom na važnost koju kao književni i kulturni fenomen zaslužuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija