Pregled bibliografske jedinice broj: 828376
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 828376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji
(Croatian as a second language in Roma national minority in Medjimurje county)
Autori
Svetec, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
84
Mentor
Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik; romska manjina; usvajanje drugoga jezika
(Croatian as a second language; Roma national minority; second language acquistion)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se problematikom obrazovanja učenika romske nacionalne manjine na području Međimurske županije. Naglasak je na hrvatskom kao nematerinskom jeziku s kojim se romski učenici, najčešće po prvi puta, susreću pri polasku u osnovnu školu. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U teorijskom dijelu pobliže su razjašnjeni pojmovi nematerinski, drugi strani i ino jezik, prikazani su načini rada i funkcioniranje inojezičnog učenika u razredu, nastavne metode koje se koriste u radu s inojezičnim učenicima, spominju se ostali indirektni čimbenici koji, osim jezika, također utječu na školovanje učenika Roma, rezultati ispitivanja usvojenosti hrvatskoga jezika romske djece u Međimurskoj županiji, uloga romskih pomagača u nastavi te trenutno stanje u školama na području Međimurske županije od kraja školske godine 2010/2011 do početka školske godine 2014/2015, koje se odnosi na broj učenika romske nacionalne manjine po razredima, broj učenika koji su koristili produženi boravak, broj romskih učenika koji su prekinuli svoje školovanje i slično. Kod budućih učitelja, koji će preuzeti ulogu poučavanja romskih učenika, potrebno je osvjestiti važnost posjedovanja jezičnih i metodičkih kompetencija za poučavanje na hrvatskom kao nematerinskom jeziku. Provedeno istraživanje u ovom diplomskom radu pokazuje kako su studenti Učiteljskog fakulteta dobro teorijski upoznati sa situacijom u obrazovnom sustavu, ali se s istom u stručnoj praksi nije sureo preveliki broj ispitanika. Također, pokazuju jasne pozitivne stavove o potrebi učenja hrvatskoga kao inoga jezika, dok su stavovi prema ulozi romskog jezika kao materinskog u obrazovanju slabije definirani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb