Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 828376

Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji


Svetec, Marta
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 828376 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji
(Croatian as a second language in Roma national minority in Medjimurje county)

Autori
Svetec, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
21.09

Godina
2015

Stranica
84

Mentor
Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik; romska manjina; usvajanje drugoga jezika
(Croatian as a second language; Roma national minority; second language acquistion)

Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se problematikom obrazovanja učenika romske nacionalne manjine na području Međimurske županije. Naglasak je na hrvatskom kao nematerinskom jeziku s kojim se romski učenici, najčešće po prvi puta, susreću pri polasku u osnovnu školu. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U teorijskom dijelu pobliže su razjašnjeni pojmovi nematerinski, drugi strani i ino jezik, prikazani su načini rada i funkcioniranje inojezičnog učenika u razredu, nastavne metode koje se koriste u radu s inojezičnim učenicima, spominju se ostali indirektni čimbenici koji, osim jezika, također utječu na školovanje učenika Roma, rezultati ispitivanja usvojenosti hrvatskoga jezika romske djece u Međimurskoj županiji, uloga romskih pomagača u nastavi te trenutno stanje u školama na području Međimurske županije od kraja školske godine 2010/2011 do početka školske godine 2014/2015, koje se odnosi na broj učenika romske nacionalne manjine po razredima, broj učenika koji su koristili produženi boravak, broj romskih učenika koji su prekinuli svoje školovanje i slično. Kod budućih učitelja, koji će preuzeti ulogu poučavanja romskih učenika, potrebno je osvjestiti važnost posjedovanja jezičnih i metodičkih kompetencija za poučavanje na hrvatskom kao nematerinskom jeziku. Provedeno istraživanje u ovom diplomskom radu pokazuje kako su studenti Učiteljskog fakulteta dobro teorijski upoznati sa situacijom u obrazovnom sustavu, ali se s istom u stručnoj praksi nije sureo preveliki broj ispitanika. Također, pokazuju jasne pozitivne stavove o potrebi učenja hrvatskoga kao inoga jezika, dok su stavovi prema ulozi romskog jezika kao materinskog u obrazovanju slabije definirani.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svetec, Marta
Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Svetec, M. (2015) 'Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Svetec, Marta}, year = {2015}, pages = {84}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, romska manjina, usvajanje drugoga jezika}, title = {Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Me\djimurskoj \v{z}upaniji}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, romska manjina, usvajanje drugoga jezika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Svetec, Marta}, year = {2015}, pages = {84}, keywords = {Croatian as a second language, Roma national minority, second language acquistion}, title = {Croatian as a second language in Roma national minority in Medjimurje county}, keyword = {Croatian as a second language, Roma national minority, second language acquistion}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font