Pregled bibliografske jedinice broj: 828007
Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti
Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 25 (2016), 2; 179-198 doi:10.5559/di.25.2.02 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 828007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zainteresirani roditelji uvijek nađu vremena za dolazak u školu! Suradnja obitelji i škole u kontekstu reprodukcije društvenih nejednakosti
(Interested parents always find time to come to school! Cooperation between families and schools in the context of reproduction of social inequalities)
Autori
Kušević, Barbara
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 25
(2016), 2;
179-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
suradnja obitelji i škole ; reprodukcija nejednakosti ; različitost roditelja ; pluralizam suvremenih obitelji ; kritička pedagogija
(family-school cooperation ; reproduction of inequalities ; parents' diversity ; pluralism of contemporary families ; critical pedagogy)
Sažetak
Suradnja obitelji i škole dugi se niz godina u teorijskim diskursima i odgojno-obrazovnoj praksi apostrofira kao jedan od krucijalnih čimbenika osiguranja djetetova školskoga uspjeha i cjelovitoga razvoja, čime je dosegla status bitnoga indikatora kvalitete nastavnikova rada, ali i zainteresiranosti roditelja za dijete. Takvo percipiranje važnosti suradnje obitelji i škole stvorilo je plodno tlo za reprodukciju postojećih društvenih nejednakosti jer zbog svojih osobnih karakteristika ili obilježja svoje obitelji brojni roditelji na imperativni zahtjev za suradnjom jednostavno ne mogu odgovoriti, riskirajući time da budu etiketirani kao nezainteresirani, nemarni ili čak loši roditelji. Polazeći od toga temeljnog ambigviteta suradnje, smještene u kontekst škole kao mjesta socijalne reprodukcije, u središnjemu dijelu rada analiziraju se elementi pluralizma suvremenih obitelji koji u suradnji sa školom mogu djelovati kao faktori potencijalne opresije nad roditeljima, dok se u završnome dijelu rada promišlja kako škole mogu odgovoriti na analiziranu situaciju te postići da u suradnji s obiteljima ne perpetuiraju nejednakosti koje inicijalno nastoje eliminirati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts