Pregled bibliografske jedinice broj: 827145
Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije
Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije, 2016., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 827145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode u funkciji izgradnje imidža zemlje kao turističke destinacije
(Marketing management of national and nature parks in the development of the country image as a tourist destination)
Autori
Malešević, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2016
Stranica
86
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
marketing; nacionalni i parkovi prirode; imidž zemlje
(marketing; national and nature parks; country image)
Sažetak
Upravljanje imidžom zemlje kao turističke destinacije važno je područje marketinškog djelovanja. Turističko tržište je izrazito turbulentno i turisti traže doživljaj autohtone destinacije. Stoga bi se prirodne atrakcije, kao komparativna prednost zemlje, trebale isticati kao jedan od važnih čimbenika utjecaja na imidž zemlje i promišljeno turistički valorizirati. Da bi se smjestile u svijesti potencijalnih posjetitelja, zemlje moraju poticati promociju zaštićenih područja ali u isto vrijeme i brinuti o njihovom očuvanju i zaštiti što je često veliki izazov. Nacionalni i parkovi prirode atraktivan su turistički potencijal zemalja stoga bi njihova turistička valorizacija i odgovorno marketinško upravljanje trebalo biti jedan od važnih koncepata razvoja imidža zemlje. To se odnosi i na Republiku Hrvatsku kao zemlju s velikim brojem prirodnih atrakcija. U dosadašnjim istraživanjima u Republici Hrvatskoj nije se istraživalo upravljanje marketingom nacionalnih i parkova prirode. Institut za turizam proveo je 2006. godine TOMAS istraživanje o stavovima i potrošnji posjetitelja parkova, ali i u tom istraživanju sudjelovalo je svega 6 nacionalnih parkova i 2 parka prirode. Zbog toga je provedeno izviđajno primarno kvalitativno istraživanje na namjernom, prigodnom uzorku od 15 parkova (6 nacionalnih parkova i 9 parkova prirode). Nastojalo se otkriti kakva je uloga marketinga u parkovima, kako se odvija proces oblikovanja elemenata marketinškog miksa, postoji li konkurencija među parkovima, kakva je konkurentska pozicija parkova u turističkoj ponudi zemlje te kakva su mišljenja o ulozi krovne marke Parkovi Hrvatske u promicanju vrijednosti turističke ponude i izgradnji imidža Republike Hrvatske. Ograničenje istraživanja je namjerni, prigodni uzorak i mišljenje jednog od zaposlenika parka (ravnatelja parka ili osobe zadužene za marketinške aktivnosti u parku) o marketinškom upravljanju parkovima. Buduća istraživanja mogla bi se usmjeriti prema istraživanju mišljenja o kvaliteti ponude parkova i motivaciji posjetitelja za izbor određenog parka kao i o etabliranosti krovne marke Parkovi Hrvatske i njenom utjecaju na promicanje vrijednosti turističke ponude i razvoju imidža Republike Hrvatske kao turističke destinacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija