Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 827058

POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA


Jusić, Alma
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 827058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA
(The relation of gender, need for cognition and academic achievement)

Autori
Jusić, Alma

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.07

Godina
2016

Stranica
40

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
spolne razlike; potreba za spoznajom; akademski uspjeh
(gender differences; need for cognition; academic success)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kakvom su odnosu spol, potreba za spoznajom i akademski uspjeh. Istraživanje je provedeno na 393 studenta Sveučilišta u Zagrebu. Kao mjerni instrument korištena je Skala Potrebe za spoznajom te su prikupljeni demografski podaci o sudionicima. Zanimalo nas je razlikuju li se studenti različitih fakulteta u potrebi za spoznajom. Izračunata je analiza varijance i dobiven je značajan glavni efekt fakulteta (F(5, 389)= 4, 730, p<0, 01). Ispitivanjem povezanosti ovih varijabli utvrđena je niska, ali značajna povezanost spola i akademskog uspjeha (rs=0, 175, p<0, 01), pri čemu studentice ostvaruju bolji akademski uspjeh od studenata. Također je utvrđena niska, ali značajna povezanost potrebe za spoznajom i akademskog uspjeha (rs=0, 184, p<0, 01). Povezanost spola i potrebe za spoznajom nije se pokazala značajnom. Utvrđena je značajna multipla korelacija između spola i potrebe za spoznajom kao prediktora i akademskog uspjeha kao kriterija. Spol i potreba za spoznajom su se pokazali značajnim prediktorima akademskog uspjeha (spol β=0, 189, p<0, 01 ; potreba za spoznajom β=0, 197, p<0, 01) i zajedno objašnjavaju 6, 4 % varijance akademskog uspjeha studenata. Regresijska analiza ukazuje da će studentice s visokom potrebom za spoznajom ostvarivati bolji akademski uspjeh.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jusić, Alma
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Jusić, A. (2016) 'POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jusi\'{c}, Alma}, year = {2016}, pages = {40}, keywords = {spolne razlike, potreba za spoznajom, akademski uspjeh}, title = {POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA}, keyword = {spolne razlike, potreba za spoznajom, akademski uspjeh}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jusi\'{c}, Alma}, year = {2016}, pages = {40}, keywords = {gender differences, need for cognition, academic success}, title = {The relation of gender, need for cognition and academic achievement}, keyword = {gender differences, need for cognition, academic success}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font