Pregled bibliografske jedinice broj: 827058
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 827058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POVEZANOST SPOLA, POTREBE ZA SPOZNAJOM I AKADEMSKOG USPJEHA STUDENATA
(The relation of gender, need for cognition and academic achievement)
Autori
Jusić, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2016
Stranica
40
Mentor
Vranić, Andrea
Ključne riječi
spolne razlike; potreba za spoznajom; akademski uspjeh
(gender differences; need for cognition; academic success)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kakvom su odnosu spol, potreba za spoznajom i akademski uspjeh. Istraživanje je provedeno na 393 studenta Sveučilišta u Zagrebu. Kao mjerni instrument korištena je Skala Potrebe za spoznajom te su prikupljeni demografski podaci o sudionicima. Zanimalo nas je razlikuju li se studenti različitih fakulteta u potrebi za spoznajom. Izračunata je analiza varijance i dobiven je značajan glavni efekt fakulteta (F(5, 389)= 4, 730, p<0, 01). Ispitivanjem povezanosti ovih varijabli utvrđena je niska, ali značajna povezanost spola i akademskog uspjeha (rs=0, 175, p<0, 01), pri čemu studentice ostvaruju bolji akademski uspjeh od studenata. Također je utvrđena niska, ali značajna povezanost potrebe za spoznajom i akademskog uspjeha (rs=0, 184, p<0, 01). Povezanost spola i potrebe za spoznajom nije se pokazala značajnom. Utvrđena je značajna multipla korelacija između spola i potrebe za spoznajom kao prediktora i akademskog uspjeha kao kriterija. Spol i potreba za spoznajom su se pokazali značajnim prediktorima akademskog uspjeha (spol β=0, 189, p<0, 01 ; potreba za spoznajom β=0, 197, p<0, 01) i zajedno objašnjavaju 6, 4 % varijance akademskog uspjeha studenata. Regresijska analiza ukazuje da će studentice s visokom potrebom za spoznajom ostvarivati bolji akademski uspjeh.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija