Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 826954

Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika


Šporčić, Martina
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod


CROSBI ID: 826954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika
(Students non-standard lexis in early croatian languagae acquisition)

Autori
Šporčić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek, Slavonski Brod

Datum
03.07

Godina
2015

Stranica
72

Mentor
Vodopija, Irena

Neposredni voditelj
Krumes Šimunović, Irena

Ključne riječi
hrvatski standardni jezik; dječje novotvorenice; jezične pogrješke; nestandardni leksemi
(standard Croatian language; children's neologisms; linguistic errors; nonstandard lexemes)

Sažetak
Rad se bavi nestandardnim leksikom učenika u ranom učenju hrvatskoga standardnoga jezika. Prije polaska u školu djeca govore materinski jezik koji su usvojili u obitelji i okolini. Polaskom u školu, govoreći zavičajnim idiomom, počinju učiti standardni jezik, a on je uređen normama i propisima. Učenicima mlađe školske dobi potrebno je ukazati na pogrješno izgovorene ili napisane riječi, ali nije potrebno dodatno pojašnjavati pojmove koje ne poznaju. Učenicima je teško iskazati vlastite misli, osjećaje, ideje zbog nedovoljno bogatog rječnika ili straha od ismijavanja drugih pa tvore nove riječi kojima pokazuju sposobnost proizvodnje novih riječi i rečenica. Proučavanjem nastave hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole, u radu se želi istražiti na koji način učenici tvore riječi u pisanom i usmenom izražavanju te u kolikoj mjeri su ovladali standardnim hrvatskim jezikom. Rezultati ovoga istraživanja ukazali su da učenici starije školske dobi poznaju više pojmova hrvatskoga jezika rabeći vlastito znanje, iskustva, jezičnu kompetenciju i kreativnost, ali i logiku govora i logičko zaključivanje koji su im omogućili stvaranje novih riječi, uspješnu komunikaciju i međusobno razumijevanje. Odstupanje od standardnoga jezika u govorenom i pisanom izražavanju dopušteno je učenicima razredne nastave sve dok se ne susretnu s gramatikom i pravopisom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Krumes (mentor)

Avatar Url Irena Vodopija (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šporčić, Martina
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod
Šporčić, M. (2015) 'Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}por\v{c}i\'{c}, Martina}, year = {2015}, pages = {72}, keywords = {hrvatski standardni jezik, dje\v{c}je novotvorenice, jezi\v{c}ne pogrje\v{s}ke, nestandardni leksemi}, title = {Nestandardni leksik u\v{c}enika u ranom u\v{c}enju hrvatskoga jezika}, keyword = {hrvatski standardni jezik, dje\v{c}je novotvorenice, jezi\v{c}ne pogrje\v{s}ke, nestandardni leksemi}, publisherplace = {Osijek, Slavonski Brod} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}por\v{c}i\'{c}, Martina}, year = {2015}, pages = {72}, keywords = {standard Croatian language, children's neologisms, linguistic errors, nonstandard lexemes}, title = {Students non-standard lexis in early croatian languagae acquisition}, keyword = {standard Croatian language, children's neologisms, linguistic errors, nonstandard lexemes}, publisherplace = {Osijek, Slavonski Brod} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font