Pregled bibliografske jedinice broj: 826954
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod
CROSBI ID: 826954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nestandardni leksik učenika u ranom učenju hrvatskoga jezika
(Students non-standard lexis in early croatian languagae acquisition)
Autori
Šporčić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Slavonski Brod
Datum
03.07
Godina
2015
Stranica
72
Mentor
Vodopija, Irena
Neposredni voditelj
Krumes Šimunović, Irena
Ključne riječi
hrvatski standardni jezik; dječje novotvorenice; jezične pogrješke; nestandardni leksemi
(standard Croatian language; children's neologisms; linguistic errors; nonstandard lexemes)
Sažetak
Rad se bavi nestandardnim leksikom učenika u ranom učenju hrvatskoga standardnoga jezika. Prije polaska u školu djeca govore materinski jezik koji su usvojili u obitelji i okolini. Polaskom u školu, govoreći zavičajnim idiomom, počinju učiti standardni jezik, a on je uređen normama i propisima. Učenicima mlađe školske dobi potrebno je ukazati na pogrješno izgovorene ili napisane riječi, ali nije potrebno dodatno pojašnjavati pojmove koje ne poznaju. Učenicima je teško iskazati vlastite misli, osjećaje, ideje zbog nedovoljno bogatog rječnika ili straha od ismijavanja drugih pa tvore nove riječi kojima pokazuju sposobnost proizvodnje novih riječi i rečenica. Proučavanjem nastave hrvatskoga jezika u mlađim razredima osnovne škole, u radu se želi istražiti na koji način učenici tvore riječi u pisanom i usmenom izražavanju te u kolikoj mjeri su ovladali standardnim hrvatskim jezikom. Rezultati ovoga istraživanja ukazali su da učenici starije školske dobi poznaju više pojmova hrvatskoga jezika rabeći vlastito znanje, iskustva, jezičnu kompetenciju i kreativnost, ali i logiku govora i logičko zaključivanje koji su im omogućili stvaranje novih riječi, uspješnu komunikaciju i međusobno razumijevanje. Odstupanje od standardnoga jezika u govorenom i pisanom izražavanju dopušteno je učenicima razredne nastave sve dok se ne susretnu s gramatikom i pravopisom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek