Pregled bibliografske jedinice broj: 826933
Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi
Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Slavonski Brod
CROSBI ID: 826933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezične vježbe za učenike s poteškoćama u čitanju i pisanju u mlađoj školskoj dobi
(Language exercises for the pupils with reading and writing difficulties in younger school age)
Autori
Makarević, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Slavonski Brod
Datum
09.10
Godina
2015
Stranica
150
Mentor
Vodopija, Irena
Neposredni voditelj
Krumes Šimunović, Irena
Ključne riječi
disleksija; disgrafija; jezične vježbe; poteškoće čitanj i pisanja; mlađa školska dob
(dyslexia; dysgraphia; language exercises; reading and writing difficulties; younger school age)
Sažetak
U ovom radu iznijet je kratak prikaz jezičnog razvoja djeteta, razvoj govora, čitanja i pisanja. Objašnjava se pojam disleksije, disgrafije, simptomi i tipovi poteškoća kao i disleksija i disgrafija u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu. U središnjem dijelu rada preporučuje se radni materijal za učitelje, predlažu se jezične vježbe u nastavi Hrvatskoga jezika i to vježbe za učenike s lakšim poteškoćama u čitanju i pisanju. Provedeno je i akcijsko istraživanje. Prikupljanje podataka usmjereno je bilo na anketiranje sedamdeset i devet studenata učiteljskih fakulteta u Slavonskom Brodu, Osijeku i Zagrebu. Provedeni su intervjui s devet učitelja razredne nastave i dva defektologa, priložene su fotografije i videozapisi. U sklopu akcijskog istraživanja proveden je nastavni sat Hrvatskog jezika na kojemu je u redovnoj nastavi sudjelovalo i nekoliko učenika sa specifičnim poteškoćama u čitanju i pisanju. Istraživanje je pokazalo da je neophodna edukacija studenata učiteljskih fakulteta o poteškoćama čitanja i pisanja. Predlaže se uvođenje kolegija na kojima će studenti učiti o poteškoćama čitanja i pisanja, predlaže se više praktične nastave za studente i dodatna edukacija. Istraživanjem se željelo pokazati i način na koji učitelji na satu Hrvatskoga jezika mogu pomoći učenicima s lakšim poteškoćama čitanja i pisanja od 1. do 4. razreda kao i koje jezične vježbe koristiti.
Izvorni jezik
Hrvatski