Pregled bibliografske jedinice broj: 826772
Prihvaćenost samoposlužnih blagajni među potrošačima u Republici Hrvatskoj
Prihvaćenost samoposlužnih blagajni među potrošačima u Republici Hrvatskoj, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 826772 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prihvaćenost samoposlužnih blagajni među potrošačima u Republici Hrvatskoj
(Acceptance of self-checkouts among Croatian consumers)
Autori
Kljajić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2016
Stranica
76
Mentor
Kristina Petljak
Ključne riječi
samoposlužna tehnologija; samoposlužne blagajne; maloprodaja; potrošači; fokus grupa
(self-service technology; self-checkouts; retail; consumers; focus group)
Sažetak
Razvoj informatičkih i komunikacijskih tehnologija uzrokovao je velike promjene na maloprodajnom tržištu. Maloprodavači su prisiljeni internacionalizirati svoje poslovanje i uvoditi inovacije kako u asortiman tako i u način posluživanja, dostavu i naplatu kupovine. Tu se javlja prostor, a i potreba za uvođenjem tehnoloških inovacija poput samoposlužne tehnologije u maloprodajni poslovni proces. Budući da su potrošači danas spremni sve manje vremena provesti u kupovini, a za kratko vrijeme procesa kupnje zahtijevaju sve više informacija o proizvodima koje kupuju, glavni motivi za uvođenje samoposlužne tehnologije u prodavaonice su pružiti kupcima veći izbor usluga te omogućiti jednostavniju i bržu kupovinu. Najrasprostranjeniji oblik samoposlužne tehnologije unutar prodavaonice su samoposlužne blagajne. Samoposlužna blagajna je aparat na kojem potrošači sami skeniraju proizvode koje su izabrali, spreme ih u vrećice te sami plate račun. U svrhu otkrivanja prihvaćenosti samoposlužnih blagajni od strane hrvatskih potrošača, razloga korištenja odnosno nekorištenja samoposlužnih blagajni te prikupljanja ideja za njena moguća unaprjeđenja provedeno je istraživanje metodom fokus grupe. Radi bolje usporedbe i analize podataka ispitanici fokus grupa bili su podijeljeni na korisnike i nekorisnike samoposlužne blagajne. Analizirajući rezultate istraživanja zaključuje se da samoposlužna blagajna još uvijek nije u potpunosti prihvaćena od strane hrvatskih potrošača te da se na nju gleda isključivo kao na pomoćnu blagajnu. Jedan od glavnih razloga neprihavaćenosti samoposlužne blagajne su učestale tehničke pogreške koje se javljaju prilikom njezina korištenja te se upravo zbog toga zaključuje da ona ima velik potencijal za napredak.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina