Pregled bibliografske jedinice broj: 826727
Poslovno planiranje i mjerenje uspješnosti maloprodajnog lanca benzinskih postaja
Poslovno planiranje i mjerenje uspješnosti maloprodajnog lanca benzinskih postaja, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 826727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovno planiranje i mjerenje uspješnosti maloprodajnog lanca benzinskih postaja
(Business planning and performance measurement of retail chain of gas stations)
Autori
Jambreković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2016
Stranica
53
Mentor
Dunković, Dario
Ključne riječi
strateško planiranje ; operativno planiranje ; poslovni plan prodavaonice ; ključni pokazatelji uspješnosti
(strategic planning ; operational planning ; business plan of a store ; key performance indicators)
Sažetak
Predmet rada je teorijski obraditi strateško i operativno planiranje u trgovinskom poduzeću, te će se objasniti koji su načini organizacije maloprodajnih poslovnih centara o čemu ovisi i mjerenje financijske uspješnosti. U radu je cilj pokazati kako bi trebao izgledati poslovni plan prodavaonice, te kako se može mjeriti uspješnost prodavaonice unutar maloprodajnog lanca prodavaonica. Što se tiče planskog procesa u poduzeću zaključak je da je sama organizacija je vrlo dobra, vremenski okviri procesa su uvijek na vrijeme poznati svima koji u njemu sudjeluju, a to se može zahvaliti kontrolingu koji jako dobro odrađuje svoj posao. Do problema dolazi zapravo kada cijeli proces završi i kada kroz godinu »isplivaju« propusti koji su se dogodili, kao npr. postaja ne ostvaruje niti realizaciju prošle godine, a kamo li planirano povećanje. Kako bi se izbjegle ovakve greške, potrebno je u proces planiranja uključiti i same poslovođe benzinskih postaja koji jako dobro znaju svaki detalj vezano uz događanja koja su se već dogodila ili će se tek dogoditi, te mogu pružiti regionalnim voditeljima vrlo kvalitetne informacije koje bi unaprijedile planski proces i učinile ga točnijim i realnijim. Kod mjerenja uspješnosti se pokušava uzeti što više mjerodavnih podataka kako bi postaje bile usporedive i da bi se na nekoliko razina moglo vidjeti da li posluju pozitivno ili negativno s obzirom na prosjek svih benzinskih postaja. Vrlo teško je doći do jedinstvenih parametara, te je iz tog razloga izvršena podjela postaja po tipovima i regijama. Zaključak je kako bi se kod mjerenja uspješnosti svakako trebale izuzeti morske, tj. sezonske benzinske postaje kod izračuna prosjeka, jer u sezoni dižu prosjek prodaje, te naizgled ostale benzinske postaje rade puno lošije, dok je zimi pak obrnuta situacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija