Pregled bibliografske jedinice broj: 826290
Nastavnikove strategije pri sadržajnim dilemama u nastavi jezika struke i stavovi učenika prema nastavnicima jezika struke
Nastavnikove strategije pri sadržajnim dilemama u nastavi jezika struke i stavovi učenika prema nastavnicima jezika struke // Strani jezici, 43 (2014), 4; 297-320 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 826290 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnikove strategije pri sadržajnim dilemama u nastavi jezika struke i stavovi učenika prema nastavnicima jezika struke
(Teacher strategies during subject knowledge dilemma situations in ESP classes and students' attitudes towards ESP teachers)
Autori
Bošnjak Terzić, Brankica
Izvornik
Strani jezici (0351-0840) 43
(2014), 4;
297-320
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
jezik struke ; sadržajne dileme ; stavovi učenika ; strategije nastavnika jezika struke
(ESP teacher strategies ; language for specific purposes ; pupils' attitudes ; subject knowledge dilemma)
Sažetak
Nastavnici jezika struke često se nalaze u situacijama kada obrađuju tekstove specifična sadržaja u kojima primjenjuju različite strategije kada njihovo znanje o specifičnom sadržaju nije dovoljno. Istraživanje opisuje pet takvih primjera iz nastave te obuhvaća učeničku procjenu i stav prema nastavnicima jezika struke u takvim situacijama. Istraživanje je provedeno u srednjoj tehničkoj školi u Zagrebu među 60 učenika četvrtih razreda koji uče isključivo jezik struke. U teorijskom dijelu rada govori se o povijesti i definiciji jezika struke te se objašnjava termin sadržajnih dilema. U istraživačkom se dijelu opisuje kvalitativno istraživanje kojim se istražila nastavnikova uporaba strategija u situacijama sadržajnih dilema i kvantitativno istraživanje kojim su se istražili stavovi učenika prema nastavnicama. Istraživanje, iako provedeno na malom uzorku, daje uvid u strategije koje nastavnice jezika rabe na nastavi, a rezultati analize pokazuju pozitivan stav učenika prema nastavnicama jezika struke, ali i visoka očekivanja na području stručnog sadržaja, pogotovo u području vokabulara. Rezultati pokazuju učeničko razumijevanje situacija sadržajnih dilema koje ne osuđuju, ali očekuju da su takve situacije iznimka, a ne pravilo
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je kao predavanje prezentiran na skup 1. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke (UNJSVU 2016 Zagreb) ; održanom 19. - 20.2.2016.g., Zagreb, Hrvaska ; objavljen u Knjižica sažetaka.