Pregled bibliografske jedinice broj: 825615
Ispitivanje i analiza ishoda učenja usmjerenih na razvoj kompetencija studenata temeljenih na studijskom programu
Ispitivanje i analiza ishoda učenja usmjerenih na razvoj kompetencija studenata temeljenih na studijskom programu // DOKON 2015 knjiga sažetaka / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 825615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje i analiza ishoda učenja usmjerenih na razvoj kompetencija studenata temeljenih na studijskom programu
(The Examination and Analysis of learning outcomes focused on the development competencies of students, based on a study program)
Autori
Ćurić, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
DOKON 2015 knjiga sažetaka
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016, 27-28
ISBN
978-953-7975-40-1
Skup
Doktorska konferencija za studente, voditelje i suradnike poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti DOKON 2015
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompetencije; metodika; priroda i društvo; učiteljski studij
(competence; methodology; natural and social sciences; teacher education)
Sažetak
Identifikacija i validacija kompetencija budućih učitelja omogućuje prepoznavanje ključnih elemenata programa njihovog inicijalnog obrazovanja kojima se ostvaruju potrebne kompetencije za konkurentnost na nacionalnom i globalnom tržištu rada. Takva izmjena i dopuna programa otvorila bi mogućnost za stvaranje modela obrazovanja učitelja koji bi osigurao veću kvalitetu rada. Izgrađivanje kompetentnijih učitelja generira kompetentnim učenicima, budućim aktivnim građanima, koji prema zadnjim PISA istraživanjima ne posjeduju zadovoljavajuću razinu znanja i sposobnosti na području matematičke, prirodoslovne i čitalačke pismenosti (PISA, 2014). Projekt Ispitivanje i analiza ishoda učenja usmjerenih na razvoj kompetencija studenata temeljenih na studijskom programu objašnjava okvir kompetencija učitelja razredne nastave za nastavni predmet Priroda i društvo, jer je on najobuhvatniji predmet nižih razreda osnovne škole. Kompleksnost predmeta očituje se u njegovom sadržaju koji obuhvaća sadržaje prirodnih i društvenih znanosti, ali i posebne sadržaje poput odgoja za zaštitu okoliša i prometne kulture. Predmet Priroda i društvo u osnovnoj školi učenicima daje cjelovitu spoznaju o svijetu koji ga okružuje (De Zan, 2005). Iz tog razloga, projekt se ostvaruje u okviru izvedbe kolegija Metodike priroda i društva na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Njegovom će se provedbom dobiti uvid u razinu stečenih kompetencija studenata temeljenih na ishodima učenja i konstruirati analitička podloga za smjernice u izradi studijskih programa temeljenih na ishodima učenja. Također, prikupljeni rezultati pomoći će razvoj jedinstvenog i suvremenog modela kompetencija budućih učitelja za nastavni predmet Priroda i društvo u osnovnoj školi. Ispitivanje procijene kompetencija studenata provodi se putem anketnog upitnika kako bi se utvrdilo je li došlo do promjene unutar percipiranja studentskih kompetencija tijekom redovne nastave na kolegiju, odnosno tijekom nastave s dodatnim oblicima rada. Istraživanje je provedeno na kraju zimskog semestra sa studentima 4. godine integriranog preddiplomskog i diplomskog učiteljskog studija (N=35) i biti će provedeno krajem ljetnog semestra s istim studentima. Studenti ispitani tijekom zimskog semestra bit će kontrolna skupina, dok će polaznici radionica, seminara i predavanja biti eksperimentalna skupinu u istraživanju. U sklopu projekta, za studente 4. godine integriranog preddiplomskog i diplomskog učiteljskog studija u Rijeci (N=35) osmišljene su te se provode radionice, vježbe i e-podrška za udaljeno učenje s ciljem olakšavanja savladavanja nastavnog gradiva, stjecanjem potrebnih kompetencija za uspješnu realizaciju nastavnog procesa u osnovnoj školi, odnosno konkurentnost na tržištu rada. Očekujemo da će dodatne aktivnosti rezultirati višom samoprocjenom kompetencija studenata te će se kao takve moći implementirati u redovni program osposobljavanja budućih učitelja. Projekt je ostvario pravo na potporu, ostvarivši peto mjesto na Natječaju Sveučilišta za ostvarivanje strateških ciljeva Sveučilišta u Rijeci te se njegov završetak očekuje u lipnju 2015. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski