Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 825103

Savjetodavni rad u školi i principi teorije izbora


Sabo, Josipa
Savjetodavni rad u školi i principi teorije izbora, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar


CROSBI ID: 825103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Savjetodavni rad u školi i principi teorije izbora
(Counseling in School and Principles of Choice Theory)

Autori
Sabo, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za pedagogiju

Mjesto
Zadar

Datum
14.06

Godina
2016

Stranica
73

Mentor
Petani, Rozana

Ključne riječi
savjetodavni rad; škola; pedagog; stručni suradnik; teorija izbora; realitetna terapija; Glasser; cjeloživotno obrazovanje
(counseling; school; pedagogue; school counselor; choice theory; reality therapy; Glasser; lifelong learning)

Sažetak
Suvremena škola suočava se s brojnim izazovima i poteškoćama za čije je rješavanje neophodna stručna savjetodavna služba. Savjetodavni rad u školi jedan je od ključnih poslova školskih pedagoga i psihologa koji se očituje kroz neposredan rad s učenicima, nastavnicima i roditeljima. Budući da je savjetodavni rad u školi vrlo kompleksna pedagoška djelatnost koja zahtjeva određene kompetencije savjetovatelja, potrebno je da se stručni suradnici uključuju u dodatne edukacije, a jedna od mogućnosti je edukacija iz teorije izbora i realitetne terapije. Vrlo je mali broj empirijskih istraživanja u svijetu koji se bave primjenom teorije izbora u školskom okruženju, a u Hrvatskoj nije pronađeno niti jedno istraživanje koje se bavi uporabom teorije izbora u savjetodavnom radu stručnih suradnika. Stoga je glavni cilj ovog istraživanja bio ispitati iskustva četiri stručna suradnika u školi u primjeni teorije izbora u savjetodavnom radu te analizirati važnost koju je za njih imala formalna edukacija iz teorije izbora. Istraživanje je pokazalo kako je usvajanje uvjerenja teorije izbora bilo od presudne važnosti za percipiranu kvalitetu savjetodavnog rada i osjećaj kompetentnosti školskih stručnih suradnika pedagoga i psihologa. Dobiveno je da ispitanici nakon uključivanja u edukaciju iz teorije izbora imaju znatno veći osjećaj zadovoljstva u profesionalnom, a i u osobnom životu što se posebno očituje u odnosima s drugima, kako s klijentima, tako i s kolegama. Također se pokazalo da ispitanici nisu imali poteškoća s primjenom teorije izbora u savjetodavnom radu te da bi voljeli vidjeti pomak tradicionalnog školskog sustava prema Glasserovoj kvalitetnoj školi. Nadalje, usporedbom rezultata istaknula se važnost koju ispitanici pridodaju cjeloživotnom obrazovanju budući da su svi ispitanici nužnost stalnog usavršavanja stručnih suradnika naglasili na samom početku razgovora prije nego li im je postavljeno takvo pitanje. Svi ispitanici savjetovali bi stručnim suradnicima da se dodatno educiraju, a teoriju izbora preporučili bi kao prvi izbor. S obzirom da se u ovom istraživanju radilo o prigodnom uzorku s malim brojem ispitanika, rezultate bi trebalo promatrati kao početnu stepenicu u proučavanju teorije izbora u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Rozana Petani (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabo, Josipa
Savjetodavni rad u školi i principi teorije izbora, 2016., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
Sabo, J. (2016) 'Savjetodavni rad u školi i principi teorije izbora', diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Josipa}, year = {2016}, pages = {73}, keywords = {savjetodavni rad, \v{s}kola, pedagog, stru\v{c}ni suradnik, teorija izbora, realitetna terapija, Glasser, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje}, title = {Savjetodavni rad u \v{s}koli i principi teorije izbora}, keyword = {savjetodavni rad, \v{s}kola, pedagog, stru\v{c}ni suradnik, teorija izbora, realitetna terapija, Glasser, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Sabo, Josipa}, year = {2016}, pages = {73}, keywords = {counseling, school, pedagogue, school counselor, choice theory, reality therapy, Glasser, lifelong learning}, title = {Counseling in School and Principles of Choice Theory}, keyword = {counseling, school, pedagogue, school counselor, choice theory, reality therapy, Glasser, lifelong learning}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font