Pregled bibliografske jedinice broj: 823309
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 3-15 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 823309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i
razine prema ZEROJ-u
(Numerous questions on numbers: numerals and levels
according to CEFRL)
Autori
Grgić, Ana ; Gulešić Machata, Milvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
/ Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015, 3-15
ISBN
978-953-7963-27-9
Skup
XXVIII. međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.04.2014. - 27.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, brojevne riječi, razine prema ZEROJ-u
(Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL)
Sažetak
Na samome se početku učenja inoga jezika pojavljuje izrazita komunikacijska potreba za primanjem i proizvodnjom različitih brojevnih riječi. S druge strane, brojevne su riječi u hrvatskom jeziku morfološki i sintaktički vrlo složena vrsta, tj. imaju vrlo različita gramatička obilježja. To znači da je, kako bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima, potrebno ovladati brojnim morfološkim i sintaktičkim pravilima. Učenici hrvatskoga kao inoga jezika trebaju ovladati naprimjer brojevnim riječima koje imaju rod i brojevnim riječima koje ga nemaju, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojevima dva, tri i četiri, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojem pet i većim brojevima, pridjevsko-zamjeničkom sklonidbom po kojoj se sklanjaju neke brojevne riječi, sročnošću s brojevnim imenicama tipa dvoje i dvojica, itd. Nadalje, znanja o brojevnim riječima iz prvoga jezika učenika često nisu primjenjiva na hrvatski jezik. Uz to, ni opisi brojevnih riječi u priručnicima za hrvatski kao prvi jezik ne podudaraju se uvijek kada je riječ o brojevnim riječima. Da bi se rasvijetlile poteškoće u vezi s poučavanjem pojedine vrste brojevnih riječi i razradila metodologija ovladavanja, potrebno je odrediti kojim brojevnim riječima trebaju ovladati govornici na određenim razinama po ZEROJ-u. U radu se daju prijedlozi i smjernice obrade brojevnih riječi na razinama od A1 do C2. Također se predlaže kada bi se u ovladavanju brojevnim riječima mogao primijeniti leksički pristup. Govori se i o ovladavanju brojevnim riječima u kolokacijama i frazemima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb