Pregled bibliografske jedinice broj: 823034
Percepcije hrvatskih potrošača o lažnim markama
Percepcije hrvatskih potrošača o lažnim markama, 2016., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 823034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcije hrvatskih potrošača o lažnim markama
(Perceptions of Croatian consumers on counterfeit brands)
Autori
Hreljak, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2016
Stranica
90
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
lažne marke; hrvatski potrošači
(counterfeit brands; Croatian consumers)
Sažetak
Svrha ovog specijalističkog poslijediplomskog rada je analiza pojave krivotvorenja maraka u suvremenoj ekonomiji. Rad istražuje najčešće metode i predmete suvremenog krivotvorenja, te kanale distribucije i prodaje krivotvorenih predmeta s markom. Kroz analize službenih podataka o krivotvorenim predmetima s markom, rad donosi detaljan opis krivotvorenih kategorija predmeta, od onih uobičajenih kao što su odjeća i obuća s markom, pa sve do prehrambenih proizvoda i lijekova s markom. Analizom kineskog suvremenog gospodarstva iz perspektive krivotvorina – lažnih maraka, specijalistički poslijediplomski rad prati razvoj pojave krivotvorenja u NR Kini, te njegov utjecaj na svjetska tržišta, percepciju maraka i borbu protiv njihovog krivotvorenja. Temeljni cilj rada bio je istražiti stavove hrvatskih građana o krivotvorenim markama, sklonost prema kupnji krivotvorenih maraka i motivaciji za takvu kupnju. U tu je svrhu korištena metoda prigodnog uzorka te je anketnim upitnikom ispitano 108 osoba. Anketa je pokazala sklonost hrvatskih građana ka kupovini određenih krivotvorenih predmeta s markom, najčešće odjeće i modnih dodataka. Također, istraživanje je pokazalo nedovoljnu informiranost o krivotvorenim predmetima s markom. Ispitanici nisu informirani o krivotvorenju kategorija kao što su lijekovi, prehrambeni proizvodi i rezervni dijelovi poznatih marki. Obzirom na metodu i broj ispitanika, ali i činjenicu da se potrebe i želje potrošača za proizvodima s markom konstantno mijenjaju, istraživanje stavova hrvatskih građana indikativan je prikaz stavova u trenutku kada je istraživanje provedeno te je kao takvo podložno stalnim promjenama. No, iz njega je proizašla svijest o potrebi za boljom edukacijom građana o pojavi krivotvorenja i suradnji s državnim institucijama koje se bore s krivotvorenjem, ali i poduzetnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija