Pregled bibliografske jedinice broj: 822759
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 323-340
CROSBI ID: 822759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju
(The role of the teacher in socio-emotional adaption of pupils with specific studying difficulties)
Autori
Zrilić, Smiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene
Urednik/ci
Brčić Kuljiš, Marita
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
323-340
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
specifične poteškoće u učenju, disleksija, disgrafija, diskalkulija, kompetencije učitelja, socioemotivna prilagodba.
(specific difficulties in studying, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, teacher's competences, socio-emotional adaption.)
Sažetak
Učenici sa specifičnim poteškoćama u učenju nisu rijetka pojava u našoj odgojno-obrazovnoj praksi. Neka istraživanja pokazuju da je ovim poteškoćama obuhvaćeno čak do 10% učenika, a još uvijek vlada mišljenje kako je riječ o učenicima koji su lijeni, nemarni i nezainteresirani za školu. Njihov identitet u društvenoj sredini u velikoj mjeri ovisi o načinu na koji su predstavljeni, a to je posebno uvjetovano kompetencijama učitelja. Stavovi učitelja prema učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju općenito snažno utječu na socijalni status tih učenika u razredu. Nažalost, oni mogu biti i negativni i prenose se na ostale učenike u razredu. Veće mogućnosti uspješne socioemotivne prilagodbe pružaju učitelji koji uvažavaju poteškoće, ne ističu negativnosti, nego pomažu u afirmaciji učenika u područjima u kojima su uspješni. Budući da su poteškoće učenika u čitanju, pisanju i računanju zaista specifične i ponekad krivo procjenjujemo njihove mogućnosti, u radu su dani i primjeri najučestalijih poteškoća u učenju (disleksije, disgrafije i diskalkulije)da bismo lakše uočili, ali i adekvatno tretirali i tipične i netipične pogrješke. Te pogrješke, naime ne bi smjele utjecati na ocjenu, a vidjet ćemo u radu kako su brojni učenički radovi neadekvatno ocijenjenji zbog nekompetentnosti učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija