Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822759

Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju


Zrilić, Smiljana
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 323-340


CROSBI ID: 822759 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju
(The role of the teacher in socio-emotional adaption of pupils with specific studying difficulties)

Autori
Zrilić, Smiljana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene

Urednik/ci
Brčić Kuljiš, Marita

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2015

Raspon stranica
323-340

ISBN
978-953-7395-73-5

Ključne riječi
specifične poteškoće u učenju, disleksija, disgrafija, diskalkulija, kompetencije učitelja, socioemotivna prilagodba.
(specific difficulties in studying, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, teacher's competences, socio-emotional adaption.)

Sažetak
Učenici sa specifičnim poteškoćama u učenju nisu rijetka pojava u našoj odgojno-obrazovnoj praksi. Neka istraživanja pokazuju da je ovim poteškoćama obuhvaćeno čak do 10% učenika, a još uvijek vlada mišljenje kako je riječ o učenicima koji su lijeni, nemarni i nezainteresirani za školu. Njihov identitet u društvenoj sredini u velikoj mjeri ovisi o načinu na koji su predstavljeni, a to je posebno uvjetovano kompetencijama učitelja. Stavovi učitelja prema učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju općenito snažno utječu na socijalni status tih učenika u razredu. Nažalost, oni mogu biti i negativni i prenose se na ostale učenike u razredu. Veće mogućnosti uspješne socioemotivne prilagodbe pružaju učitelji koji uvažavaju poteškoće, ne ističu negativnosti, nego pomažu u afirmaciji učenika u područjima u kojima su uspješni. Budući da su poteškoće učenika u čitanju, pisanju i računanju zaista specifične i ponekad krivo procjenjujemo njihove mogućnosti, u radu su dani i primjeri najučestalijih poteškoća u učenju (disleksije, disgrafije i diskalkulije)da bismo lakše uočili, ali i adekvatno tretirali i tipične i netipične pogrješke. Te pogrješke, naime ne bi smjele utjecati na ocjenu, a vidjet ćemo u radu kako su brojni učenički radovi neadekvatno ocijenjenji zbog nekompetentnosti učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Smiljana Zrilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zrilić, Smiljana
Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 323-340
Zrilić, S. (2015) Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju. U: Brčić Kuljiš, M. (ur.) Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 323-340.
@inbook{inbook, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, editor = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, M.}, year = {2015}, pages = {323-340}, keywords = {specifi\v{c}ne pote\v{s}ko\'{c}e u u\v{c}enju, disleksija, disgrafija, diskalkulija, kompetencije u\v{c}itelja, socioemotivna prilagodba.}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Uloga u\v{c}itelja u socioemotivnoj prilagodbi u\v{c}enika sa specifi\v{c}nim pote\v{s}ko\'{c}ama u u\v{c}enju}, keyword = {specifi\v{c}ne pote\v{s}ko\'{c}e u u\v{c}enju, disleksija, disgrafija, diskalkulija, kompetencije u\v{c}itelja, socioemotivna prilagodba.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {Zrili\'{c}, Smiljana}, editor = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, M.}, year = {2015}, pages = {323-340}, keywords = {specific difficulties in studying, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, teacher's competences, socio-emotional adaption.}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {The role of the teacher in socio-emotional adaption of pupils with specific studying difficulties}, keyword = {specific difficulties in studying, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, teacher's competences, socio-emotional adaption.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font