Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 822754

Informacija u tržišnom okruženju novinarstva


Maretić, Meri; Caktaš, Josipa; Martinović, Drago
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Cetinje: IVPE, 2016. str. 243-256 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 822754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva
(Information in the market environment of journalism)

Autori
Maretić, Meri ; Caktaš, Josipa ; Martinović, Drago

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Medijski dijalozi / Drašković, Mimo - Cetinje : IVPE, 2016, 243-256

Skup
IX. Crnogorski medijski dijalozi "Informacija – roba ili ljudsko pravo?"

Mjesto i datum
Herceg Novi, Crna Gora, 27.05.2016. - 29.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
informacija kao roba ; informacija kao ljudsko pravo ; novinarstvo kao proizvodna profesija ; tržište informacija
(information as merchandise ; information as a human right ; journalism as a production profession ; information market)

Sažetak
Informacija kao ljudsko pravo ili roba tema je koja otvara niz pitanja o poziciji medija i kvaliteti informacija u tržišnom okruženju novinarstva s aspekta proizvodne profesije. Koliko ekonomski okviri ugrožavaju objektivnost i kritičnost novinara, kakvi su utjecaji tržišnog okruženja na današnje novinarstvo? Postoje li i koliki su utjecaji vlasništva, političara i nositelja moći na proizvodnju informacija i transparentnost informacijskih procesa? Ekonomska, pravna, etička, korporacijska obilježja novinarske profesije u neizbježnom prodajnom lancu i zakonima ponude i potražnje u uvjetima globalne krize - aktualna su pitanja o kojima autori nastoje pronaći odgovore. Rad je koncipiran kroz komunikaciju fokus grupa vezanih za novinare tiskanih, TV, radijskih i novih medija u kojoj su tematski obrađena osnovna pitanja, stavovi, sustavi vrijednosti novinarskog posla kojeg svakodnevno obavljaju kao profesionalni novinari u svojim redakcijama s naglaskom na stupanj slobode proizvodnje informacije. Utvrđivanjem različitih mišljenja i stavova građana kao korisnika i potrošača medijskih usluga, dobiveni su zaključci koji upućuju na razinu tržišne kvalitete medijske informacije u Republici Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split

Profili:

Avatar Url Drago Martinović (autor)

Avatar Url Josipa Caktaš (autor)

Avatar Url Meri Maretić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Maretić, Meri; Caktaš, Josipa; Martinović, Drago
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Cetinje: IVPE, 2016. str. 243-256 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Maretić, M., Caktaš, J. & Martinović, D. (2016) Informacija u tržišnom okruženju novinarstva. U: Drašković, M. (ur.)Medijski dijalozi.
@article{article, author = {Mareti\'{c}, Meri and Cakta\v{s}, Josipa and Martinovi\'{c}, Drago}, editor = {Dra\v{s}kovi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {243-256}, keywords = {informacija kao roba, informacija kao ljudsko pravo, novinarstvo kao proizvodna profesija, tr\v{z}i\v{s}te informacija}, title = {Informacija u tr\v{z}i\v{s}nom okru\v{z}enju novinarstva}, keyword = {informacija kao roba, informacija kao ljudsko pravo, novinarstvo kao proizvodna profesija, tr\v{z}i\v{s}te informacija}, publisher = {IVPE}, publisherplace = {Herceg Novi, Crna Gora} }
@article{article, author = {Mareti\'{c}, Meri and Cakta\v{s}, Josipa and Martinovi\'{c}, Drago}, editor = {Dra\v{s}kovi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {243-256}, keywords = {information as merchandise, information as a human right, journalism as a production profession, information market}, title = {Information in the market environment of journalism}, keyword = {information as merchandise, information as a human right, journalism as a production profession, information market}, publisher = {IVPE}, publisherplace = {Herceg Novi, Crna Gora} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font