Pregled bibliografske jedinice broj: 822754
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Cetinje: IVPE, 2016. str. 243-256 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 822754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacija u tržišnom okruženju novinarstva
(Information in the market environment of
journalism)
Autori
Maretić, Meri ; Caktaš, Josipa ; Martinović, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Medijski dijalozi
/ Drašković, Mimo - Cetinje : IVPE, 2016, 243-256
Skup
IX. Crnogorski medijski dijalozi "Informacija – roba ili ljudsko pravo?"
Mjesto i datum
Herceg Novi, Crna Gora, 27.05.2016. - 29.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacija kao roba ; informacija kao ljudsko pravo ; novinarstvo kao proizvodna profesija ; tržište informacija
(information as merchandise ; information as a human right ; journalism as a production profession ; information market)
Sažetak
Informacija kao ljudsko pravo ili roba tema je koja otvara niz pitanja o poziciji medija i kvaliteti informacija u tržišnom okruženju novinarstva s aspekta proizvodne profesije. Koliko ekonomski okviri ugrožavaju objektivnost i kritičnost novinara, kakvi su utjecaji tržišnog okruženja na današnje novinarstvo? Postoje li i koliki su utjecaji vlasništva, političara i nositelja moći na proizvodnju informacija i transparentnost informacijskih procesa? Ekonomska, pravna, etička, korporacijska obilježja novinarske profesije u neizbježnom prodajnom lancu i zakonima ponude i potražnje u uvjetima globalne krize - aktualna su pitanja o kojima autori nastoje pronaći odgovore. Rad je koncipiran kroz komunikaciju fokus grupa vezanih za novinare tiskanih, TV, radijskih i novih medija u kojoj su tematski obrađena osnovna pitanja, stavovi, sustavi vrijednosti novinarskog posla kojeg svakodnevno obavljaju kao profesionalni novinari u svojim redakcijama s naglaskom na stupanj slobode proizvodnje informacije. Utvrđivanjem različitih mišljenja i stavova građana kao korisnika i potrošača medijskih usluga, dobiveni su zaključci koji upućuju na razinu tržišne kvalitete medijske informacije u Republici Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split