Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 821964

Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje


Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje // XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji / Lazarević, Ljiljana i sur. (ur.).
Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 56-57 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 821964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje
(The effect of prior knowledge on classification accuracy and metacognitive monitoring)

Autori
Žauhar, Valnea ; Bajšanski, Igor ; Domijan, Dražen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji / Lazarević, Ljiljana i sur. - Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016, 56-57

Skup
XXII Empirijska istraživanja u psihologiji

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 18. – 20. ožujka

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
sukladno predznanje ; konfliktno predznanje ; točnost klasifikacije ; metakognitivno nadgledanje ; integrativni pristup kategorijalnom učenju
(consistent prior knowledge ; inconsistent prior knowledge ; ladno predznanje ; classification accuracy ; metakognitive monitoring ; integrated learning view)

Sažetak
Problem ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj vrste aktiviranog predznanja na točnost i metakognitivno nadgledanje klasifikacije pojedinih obilježja pripadnika kategorije tijekom procesa učenja. Eksperiment se sastojao od tri faze kategorijalnog učenja i tri faze transfera. Korištena je paradigma aktivacije minimalne količine predznanja. U fazama učenja zadatak ispitanika bio je klasificirati podražaje sastavljene od verbalnih opisa izmišljenih kategorija. Svaki se pripadnik kategorije sastojao od pet obilježja koja su karakteristična za jednu kategoriju jer se unutar nje javljaju češće i jednog jedinstvenog obilježja koje se javlja isključivo unutar te kategorije čime se aktivira predznanje (sukladno ili konfliktno). Svaku fazu učenja slijedila je faza transfera. U fazi transfera, zadatak ispitanika bio je klasificirati pojedino prezentirano obilježje s obzirom na čestinu javljanja u određenoj kategoriji te procijeniti sigurnost u točnost klasifikacije na skali od 1 do 7. Provedene su dvije trosmjerne analize varijance s ponovljenim mjerenjima na faktorima vrsta obilježja (karakteristična, jedinstvena) i faza transfera (tri faze transfera), te nezavisnim grupama na faktoru vrsta aktiviranog predznanja (sukladno, konfliktno). Dobivene su značajne trosmjerne interakcije vrste aktiviranog predznanja, faze transfera i vrste obilježja na točnost klasifikacije (F(2, 96) = 6.79, p < .01) te na procjene sigurnosti (F(2, 96) = 3.14, p < .05). U prvoj fazi transfera u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja točnost klasifikacije i procjene sigurnosti više su za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja više za karakteristična obilježja. U drugoj i u trećoj fazi transfera, točnost klasifikacije podjednaka je za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Procjene sigurnosti u točnost klasifikacije u drugoj su fazi u uvjetu aktivacije sukladnog predznanja i dalje više za jedinstvena obilježja, dok su u uvjetu aktivacije konfliktnog predznanja podjednake za dvije vrste obilježja. U trećoj su fazi procjene podjednake za obje vrste obilježja u oba eksperimentalna uvjeta. Dobiveni rezultati su u skladu s integrativnim pristupom kategorijalnom učenju prema kojem su predznanje i učenje temeljeno na čestini pojavljivanja obilježja u interakciji tijekom procesa učenja. Pri tome, metakognitivno nadgledanje točnosti klasifikacije efikasno je neovisno o vrsti aktiviranog predznanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-4139 - Metakognicija kod kategorijalnog učenja, mišljenja i razumijevanja (METCALTHIC) (Domijan, Dražen, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Igor Bajšanski (autor)

Avatar Url Dražen Domijan (autor)

Avatar Url Valnea Žauhar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje // XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji / Lazarević, Ljiljana i sur. (ur.).
Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016. str. 56-57 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Žauhar, V., Bajšanski, I. & Domijan, D. (2016) Utjecaj predznanja na točnost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje. U: Lazarević, L. (ur.)XXII naučni ekup: Empirijska istraživanja u psihologiji.
@article{article, author = {\v{Z}auhar, Valnea and Baj\v{s}anski, Igor and Domijan, Dra\v{z}en}, editor = {Lazarevi\'{c}, L.}, year = {2016}, pages = {56-57}, keywords = {sukladno predznanje, konfliktno predznanje, to\v{c}nost klasifikacije, metakognitivno nadgledanje, integrativni pristup kategorijalnom u\v{c}enju}, title = {Utjecaj predznanja na to\v{c}nost klasifikacije i metakognitivno nadgledanje}, keyword = {sukladno predznanje, konfliktno predznanje, to\v{c}nost klasifikacije, metakognitivno nadgledanje, integrativni pristup kategorijalnom u\v{c}enju}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {\v{Z}auhar, Valnea and Baj\v{s}anski, Igor and Domijan, Dra\v{z}en}, editor = {Lazarevi\'{c}, L.}, year = {2016}, pages = {56-57}, keywords = {consistent prior knowledge, inconsistent prior knowledge, ladno predznanje, classification accuracy, metakognitive monitoring, integrated learning view}, title = {The effect of prior knowledge on classification accuracy and metacognitive monitoring}, keyword = {consistent prior knowledge, inconsistent prior knowledge, ladno predznanje, classification accuracy, metakognitive monitoring, integrated learning view}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font