Pregled bibliografske jedinice broj: 821449
Praćenje pokazatelja rada hitne medicinske službe u Republici Hrvatskoj
Praćenje pokazatelja rada hitne medicinske službe u Republici Hrvatskoj // XII Simpozijum urgentne medicine Srbije sa međunarodnim učešćem
Zlatibor, Srbija, 2016. (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 821449 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje pokazatelja rada hitne medicinske službe u Republici Hrvatskoj
(Monitoring of emergency medical services indicators in the Republic of Croatia)
Autori
Važanić, Damir ; Bošan - Kilibarda, Ingid ; Car, Milena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
XII Simpozijum urgentne medicine Srbije sa međunarodnim učešćem
Mjesto i datum
Zlatibor, Srbija, 15.05.2016. - 18.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
indikatori; hitna medicina
(indicators; emergency medicine)
Sažetak
Hitna medicinska služba (HMS) u Republici Hrvatskoj (RH) organizirana je na razini primarne zdravstvene zaštite kroz 21 županijski zavod za hitnu medicinu, a na sekundarnoj razini hitna medicinska skrb pruža se preko bolničkih objedinjenih centara za hitnu medicinu. Projektom reorganizacije hitne medicinske službe u RH od 2009. godine, uspostavlja se i sustav praćenja pokazatelja rada izvanbolničke i bolničke hitne medicinske službe. Hrvatski zavod za hitnu medicinu je državna, krovna, stručna ustanova koja donosi standarde hitne medicine, prikuplja podatke i prati pokazatelje rada HMS, kako bi se osigurala učinkovitost, sveobuhvatnost i dostupnost medicinske skrbi za hitne pacijente. U izvanbolničkoj hitnoj medicinskoj službi prate se rad dispečera medicinsko prijavno- dojavne jedinice (MPDJ) i rad timova hitne medicinske službe. Značajan faktor koji utječe na skrb za hitnog pacijenta, osim dobre trijaže telefonskog poziva koja se provodi temeljem Hrvatskog indeksa prijeme hitnog poziva u MPDJ, jest vrijeme. Vrijeme od prijema hitnog poziva, do trajanja poziva, vrijeme predaje poziva, ali i vrijeme dolaska tima HMS do pacijenta, kao i krajnja skrb za pacijenta u bolničkoj zdravstvenoj ustanovi, često može biti presudno za dobar ishod u liječenju ili rehabilitaciji pacijenta. U bolničkim centrima za hitnu medicinu prati se rad medicinskih sestara trijaže, vrijeme čekanja na početak pregleda liječnika i učinkovitost trijaže. Sustavno praćenja pokazatelja rada, te donošenje mjera za poboljšanja u sustavu hitne medicinske službe doprinosi boljoj, dostupnijoj i sigurnijoj medicinskoj usluzi koju je potrebno pružiti hitnim pacijentima.
Izvorni jezik
Hrvatski